ارتوکین تراپی در تهران

برخی از دردها و بیماریها نیاز به درمان توسط روش های نوین و بروز دارند تا بتوان آنها را بسیار سریعتر، راحتتر و بی دردسرتر از قبل درمان نمود. ارتوکین تراپی یکی از همین شیوه های درمانی ست که در کشور ما انجام می شود. ارتوکین تراپی در تهران سالهاست در کیفیت مورد قبولی انچام می شود.

ارتوکین تراپی در تهران

ارتوکین تراپی یک تکنیک بیولوژیکی است که به عنوان یکی از درمان‌های موثر و همه‌ جانبه شناخته می‌شود و وظیفه اصلی آن این است که مانع از فرایند التهابی  و دردی که باعث بیماری‌های از بین برنده یا ضعیف کننده مفاصل و آسیب‌های مفصلی می‌شود است، در واقع در ارتوکین تراپی گرفتن خون و پردازش خون انجام می‌شود که این گرفتن خون و پردازش آن به صورتی است که بتوان پروتئین ضد التهابی  و عوامل رشد را از دیگر اجزای خون جدا کرده و آن را به داخل مفصل‌ها یا تاندون‌ها و یا سایر بافت‌های نرم تزریق کرد، که این امر در نهایت منجر به تسکین و کاهش درد می‌شود.

به طور کلی ارتوکین تراپی بر توانایی طبیعی بدن جهت ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده تکیه دارد و یک روش کم تهاجم به شمار می‌رود، در مطالعات بالینی انجام شده و تحقیقات فراوان، موثر بودن و ایمنی این روش کاملاً تایید شده است، این روش تقریبا مشابه با روش پی آر است، شباهت ارتوکین تراپی و پی آر از این جهت می‌باشد که در هر دو روش درمان به وسیله خون خود افراد انجام می‌شود و تفاوت این دو روش در  روند آماده‌سازی خون می‌باشد.

ارتوکین تراپی چیست؟

ارتوکین تراپی به روشی بسیار جدید، مدرن و قابل اطمینان برای درمان دردهای مربوط به دیسک، مفاصل و تاندون در بدن گفته می شود که به کمک این روش، ابتدا خون بیمار گرفته شده و از خون شخص، عوامل رشد و پروتئین های ضدالتهابی استخراج شده، سپس به درون بافت و قسمت آسیب دیده تزریق می شود.
مزایای ارتوکین تراپـی در تهران این است که از هیچگونه عامل خارجی در درمان این دردها استفاده نشده و از مکانیزم طبیعی بدن برای بهتر شدن این دردها استفاده می شود.

چگونگی انجام ارتوکین تراپی در تهران

فرآیند ارتوکین تراپی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این شیوه ایتدا از بدن بیمار، خون گرفته شده تا یتوان پروتئین ها را از آن جدا کرد. خون بیمار در دمای حدوداً 37 درجه نگهداری می شود. نگهداری در این دما به دلیل تحریک جهت تولید پروتئین IL-1Ra است. پس از این مراحل، به کمک یک سانتریفیوژ آزمایشگاهی، پروتئینی که از خون جدا شده است توسط آمپول کشیده می شود.
پروتئینی که به این شکل و در مراحل مختلف تولید شده می بایستی در سی تی اسکن به درون قسمت آسیب دیده تزریق شده تا به سرعت سبب بهبودی آسیب و عارضه گردد. سرعت بهبودی در ارتوکین تراپی بسیار مناسب خواهد بود.

ارتوکین تراپی در درمان دردهای زیر مورد استفاده است:

– آسیب های متعدد شغلی به مفاصل: در برخی مشاغل به سبب بد نشستن، فشار بر دیسک ها و همچنین برخی ورزش های سنگین آسیب هایی ایجاد می شود که ارتوکین تراپی بهترین راه حل است.
– استئوآرتریت: التهابات مزمن در مفاصل و همچنین برخی تغییرات در مفاصل زانو.
– مشکلات و بیماری های مربوط به دیسک: بیرون زدگی و دیگرآسیب ها مربوط به دیسک
تمامی مشکلات و دردهای ذکر شده، توسط شیوه بسیار نوین ارتوکین تراپی در تهران به خوبی درمان یافته و قابل بهبودی سریع خواهند بود.

هزینه ارتوکین تراپی در تهران

به صورت منطقی می توان این موضوع را پذیرفت که درمان هر دردی با توجه به نوع آن بیماری و البته میزان پیشرفت آن، هزینه های متفاوتی خواهد داشت. در ارتوکین تراپی با توجه به نوع و شیوه درمان یعنی ابتدا برداشت مقداری خون از خود بیمار و سپس ایجاد تغییرات در آن و تبدیل آن به نوعی سرم در آزمایشگاه، می توان هزینه های مختلفی را در نظر داشت.

همچنین با توجه به اینکه ارتوکین تراپی در تهران در مورد بیماری های بسیار متنوعی استفاده می شود عوامل مختلفی در هزینه ارتوکین تراپی تاثیر دارند که مهم ترین آنها عبارتند از:

• نوع آسیب
  • میزان و شدت آسیب
  • محل ایجاد عارضه و بیماری
  • تعداد جلسات انجام ارتوکین تراپی
  • تصمیم بیمار به چگونگی درمان و انجام ارتوکین تراپی

اینها از مهم ترین مواردی هستند که هر کدام می توانند تاثیرات متنوعی بر هزینه های ارتوکین تراپی داشته باشند اما موضوعی که در این بین بسیار مهم است اینکه تمامی این هزینه ها نسبت به جراحی باز و دردسرهای بسیار فراوان آن بسیار مقرون به صرفه تر و کم دردسرتر است. با وجود چنین شیوه مفید و موثری هیچ فردی حاضر به بستری در بیمارستان و انجام جراحی های باز نخواهد شد.

کاربرد آرتوکین تراپی

آرتوکین تراپی برای درمان بیمارانی که به آرتروز درجه یک تا سه مبتلا هستند، و غضروف آن ها تا حدودی سالم است، کاربرد دارد.

همچنین در بیمارانی که از انجام جراحی تعویض مفصل واهمه دارند یا جراحی و تزریق کورتیزون برای آن‌ها ضرر دارد، این دارو موثراست.

آرتوکین تراپی در بیمارانی که از ناحیه رباط یا تاندون آسیب دیده ‌اند و درمان‌های دیگر هیچ تاثیری در تسکین درد آن‌ها نداشته است، نیز موثر می‌باشد.

البته این روش درمان برای بیمارانی با شرایط زیر مناسب نیست.

بیمار مبتلا به عفونت یا تب باشد.

بیمار تا سه روز قبل اسهال داشته باشد.

بیمار کمتر از یک ماه قبل واکسینه شده باشد.

آرتوکین تراپی برای درمان آرتروز زانو

جدا از استفاده آرتوکین تراپی در ستون فقرات و التهاب و پارگی بافت عضلانی عمده ترین کاربرد ارتوکین در آرتروز مفاصل می باشد.

بطور معمول آرتروز به چهار مرحله تقسیم بندی می شود. به بیانی ساده تر در آرتروز زانو تخریب غضروف مفصلی استخوان ها و نزدیک شدن دو استخوان و کاهش فاصله آنها را شاهد خواهیم بود.

ماندگاری آرتوکین تراپی

ماندگاری ارتوکین تراپی در هر فرد متفاوت است و نمی‌توان پیش بینی کرد که اثر آرتوکین تراپی در یک فرد خاص چه مدتخواهد بود.

به طور کلی، هرچه شدت تخریب مفصل زانو کمتر باشد مسلما ماندگاری ارتوکین تراپی نیز بیشتر خواهد بود. البته از نظر علمی می‌توان چندین بار ارتوکین تراپی انجام داد.

مواردی شما را به یک کاندید برای انجام ارتوکین تراپی تبدیل می کند.

با مراجعه به پزشک عمومی پس از معاینه به یک پزشک ورزشی ارجاع داده می شوید تا با بررسی شرایط شما تشخیص دهد که آیا انجام روش درمانی ارتوکین تراپی گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود یا خیر.

اگر شما مبتلا به آرتروز خفیف تا متوسط ​​باشید و بخواهید از انجام جراحی اجتناب کنید، می توانید با استفاده از ارتوکین تراپی به درمان نسبی برسید.

همچنین برای پارگی تاندون یا رباط نیز می توانید از ارتوکین تراپی استفاده کنید. این در صورتی است که سایر روش های درمانی برای شما جوابگو نباشد.

تفاوت بین آرتوکین و پی آر پی

تفاوت بین پی آر پی و ارتوکین این است که در روش پی آر پی هدف بازسازی عضو آسیب دیده است.

اما در روش ارتوکین تراپی این ماده با خاصیت ضد التهابی اش در صدد رفع التهاب و بهبود عضو آسیب دیده بر می آید.

آیا همه می توانند ارتوکین تراپی انجام دهند؟

در ابتدا با معاینات دقیق اولیه، پزشک تشخیص خواهد داد که آیا برای انجام این شیوه از درمان آمادگی دارید یا خیر. این شیوه درمانی بسیار ایدئال می تواند برای درمان پارگی تاندون ها، درمان درد مفاصل و همچنین دیسک افرادی که نمی خواهند جراحی باز انجام دهند بهترین پیشنهاد است. تمامی این گزینه ها با ارتوکین تراپی در تهران در سطحی بسیار بالا انجام می شود.

مزایای ارتوکین تراپی در تهران

با توجه به وجود متخصصین بسیار حرفه ای در تهران در زمینه ارتوکین تراپی و درمان دردها و عارضه های متنوع در بدن، می توان نسبت به مراجعه و درمان توسط این پزشکان، اطمینان کامل داشت. همچنین به سبب استفاده از بهترین دستگاه ها و آزمایشگاه های کاملاً مدرن و جدید در مراحل مختلف آزمایشات و ساخت واکسن طبیعی از خون بیمار، نتیجه حاصله بسیار موفقیت آمیز خواهد بود. ارتوکین تراپی مزایای زیادی دارد که باعث می‌شود، پزشکان در بین سایر روش‌های درمانی این روش را انتخاب کنند.

از مزایای این روش می‌توان به این مورد اشاره کرد که چون ارتوکین تراپی یک درمان مبتنی بر ماده‌ای طبیعی در بدن است و به صورت بیولوژیکی فعال می‌گردد، بنابراین در این روش نیازی به اضافه کردن مواد شیمیایی نیست، در در نتیجه عوارضی نخواهد داشت و یا در صورت وجود عوارض، عوارض آن  نسبت به سایر روش‌های درمانی بسیار جزئی و  خفیف است، مهم‌ترین مزیت این روش همان طور که در ابتدای مطلب هم به صورت مختصر اشاره کردیم، اثر آن در تسکین درد و خاصیت ضد درد بودن آن می‌باشد، علاوه بر این روش درمانی ارتوکین تراپی توانایی این را دارد که فرایند التهابی مزمن را متوقف کند و  همچنین این روش پایداری زیادی هم دارد، از جمله دیگر مزیت‌های ارتوکین تراپی این است که تحرک فرد را باز می‌گرداند و حرکت مفصل‌ها بعد از انجام این روش راحت‌تر و بیشتر انجام می‌گیرد.

معایب ارتوکین تراپی در تهران

با توجه به توضیحاتی که در مورد این روش بسیار مفید درمانی ارائه شد به نظر شما آیا چنین روشی دارای معایب هم هست یا سراسر مزایاست؟ واقعیت امر این است که روش های درمانی در علم پزشکی تفاوت های زیادی با هم دارند و این موضوع به نوع بیماری، شرایط بیمار، کشور مورد نظر و دهها عامل دیگر بازمی گردد، در چنین شرایطی ست که می توان مزایا و معایب را با هم بررسی کرد.

در مورد روش هایی که سبب آسایش خیال پزشکان و بیماران برای درمان بیماریها می شوند بخصوص ارتوکین تراپی در تهران نمی توان معایب خاص و مهمی را مشاهده نمود زیرا از ابتدای ورود بیمار به کلینیک و شروع معاینات تا زمانی که نمونه خون بیمار دریافت می شود همگی در بهترین و کنترل شده ترین شرایط انجام خواهد شد. همچنین پس از اینکه خون بیمار بر اثر تغییر-تحولات آزمایشگاهی تبدیل به سرم طبیعی و نهایتاً به بیمار تزریق شد باز هم بهترین و راحتترین شرایط در انتظار بیمار است تا استفاده از چنین روشی سریعاً منجر به بهبودی شود.

تمامی این موارد را که در کنار هم قرار دهیم نمی توان معایب خاصی برای این نوع روش درمان بیماری متصور بود.

با تمامی این شرایط، می توان مزایای ارتوکین تراپی در تهران را اینگونه عنوان نمود:

• درمان راحتتر و کمر دردسرتر بیماری
  • عدم نیاز به جراحی باز و تهاجمی
  • بهبودی بسیار سریع تربیماری به دلیل عدم برش های سطحی و عمقی
  • عدم مراجعه مکرر به متخصص و همچنین پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در برخی بیماری ها
  • دوری از فضای بیمارستانی به دلیل عدم بستری چندین روزه
  • عوارض بسیار ناچیز و در بیشتر موارد، عدم وجود عوارض بعدی
  • دوران نقاهت بسیار کوتاه
  • رضایت کامل بیمار به دلایل بسیار مهمِ ذکر شده

هرکدام از این مزیت ها به تنهایی می توانند عاملی مهم در انتخاب ارتوکین تراپی برای درمان دردهای مفصلی و… در تهران باشند زیرا تک تکِ این موارد از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

عوارض ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی در تهران توسط بهترین متخصصان و جدیدترین دستگاه ها انجام می شود و تمامی مراحل آن نیز دقیقاً مطابق با جدیدترین روش های جهانی انجام می گردد که استفاده از چنین روش هایی نتایج بسیار مثبتی مانند کاهش سریع درد، ترمیم فوری بافت آسیب دیده و ماندگاری طولانی مدت نتایج درمان خواهد بود. اما باز هم توجه به این موارد، گاهی بر اثر شرایط بدنی بیمار ممکن است برخی عوارض محدود نیز در ارتوکین تراپی دیده شود. این عوارض محدود عبارتند از:

• سفت شدن یا ایجاد حالتی مثل خشک و بی حرکت شدن مفصلی که بر روی آن ارتوکین تراپی انجام شده است
  • خونریزی بسیار محدود از محل تزریق سرم در جایی که باید تزریق را انجام داد
  • قرمز شدن محل تزریق سرم که البته پس از چند ساعت یا نهایتاً یکروز از بین می رود
  • مقداری درد در ناحیه تزریق سرم
  • سفت شدن محل ارتوکین تراپی
  • گاهی اوقات در موارد بسیار نادر، عفونت جای سوزن (که البته این خطرِ محدود در تمامی روش های درمانی که از سوزن برای تزریق استفاده می کنند وجود خواهد داشت که درصد آن نیز بسیار ناچیز است)

همانطور که مشاهده می کنید نمی توان این موارد را عوارضی جدی یا مهم برای ارتوکین تراپی در تهران دانست.

سخن پایانی

بسیاری از روش‌های جدید و مدرن باعث می‌شود که فرآیندهای درمانی با سهولت انجام گیرند، روش ارتوکین تراپی هم به عنوان یک روش جدید و مدرن باعث می‌شود که فرایند درمان راحت‌تر صورت گیرد و در بعضی موارد از جراحی‌ها و عمل‌های  سخت جلوگیری می‌کند، به همین دلیل یک روش درمانی مناسب و بدون خطر می‌باشد، این روش درمانی جدید است که در تهران بر روی بیماران انجام می‌شود و معمولاً نتایج خوبی را به همراه دارد.

ارتوکین تراپیمقالات

اثرات تکارتراپیارتروز چیست؟ارتوکین تراپیمزایای ارتوکین تراپی