مزایای ارتوکین تراپی

در این مقاله در خصوص مزایای ارتوکین تراپی توضیحاتی ارائه می شود. ارتوکین تراپی به سبب استفاده از شیوه ای کاملاً طبیعی و نوین و بدون دخالت ماده شیمیایی یکی از بهترین شیوه ها برای درمان بسیاری از دردهای مفاصل و تورم هاست. این شیوه و عمل جراحی بسیار موثر می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی درد را تسکین و بیماری را درمان نماید.

مزایای ارتوکین تراپی کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

 

گاهی اوقات نوعی پروتئین به نام «اینترلوکین 1» که از دسته «سیتوکین» هاست سبب ایجاد التهاب در مفاصل مختلف می شود که این درد و بیماری نیازمند رسیدگی و درمان های متعددی ست. امروزه یکی از بهترین روش ها استفاده از ارتوکین تراپی ست که مزایای فراوانی دارد.

ارتوکین تراپی به شیوه ای از درمان گفته می شود که توسط آن، ابتدا مقداری از خون بیمار دریافت شده و سپس با انجام مراحلی مختلف، از خون خود بیمار با جذب پلاسمای خون، ماده ای ساخته می شود که با تزریق آن به تاندون ها و مفاصل، التهاب و درد ناشی از بیماری را به سرعت بهبود می بخشد. یکی از بزرگترین مزایای ارتوکین تراپی همین است؛ دریافت و تزریق عامل بهبودی بخش بیماری از خود بیمار به شکلی کاملاً طبیعی.

تعریف ارتوکین تراپی و نحوه انجام آن

ارتوکین تراپی یک تکنیک بیولوژیکی است که به عنوان یکی از درمان‌های مناسب و موثر شناخته می‌شود و وظیفه اصلی آن این است که مانع از فرایند التهابی  و دردی که باعث بیماری‌های از بین برنده، ضعیف کننده مفاصل و آسیب‌های مفصلی می‌شود است، در واقع در ارتوکین تراپی گرفتن خون و پردازش خون انجام می‌شود که این گرفتن خون و پردازش آن به نحوی است که بتوان پروتئین ضد التهابی  و عوامل رشد را از دیگر اجزای خون جدا کرد و آن را به درون مفصل‌ها یا تاندون‌ها و همچنین به داخل  سایر بافت‌های نرم تزریق کرد، که این امر در نهایت باعث  تسکین و کاهش درد می‌شود.

به طور کلی ارتوکین تراپی بر توانایی طبیعی بدن جهت ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده تکیه دارد و یک روش کم تهاجم به شمار می‌رود، زیرا در آن خونریزی و بیهوشی انجام نمی‌شود و تنها تزریق در ناحیه‌ای که قرار است ارتوکین تراپی ود، انجام می‌گیرد،  در مطالعات بالینی انجام شده و تحقیقات فراوان، تاثیر گذار بودن و ایمنی این روش کاملاً توسط متخصصان و پزشکان تایید شده است، این روش تقریبا مشابه با روش پی آر است، شباهت ارتوکین تراپی و پی آر از این جهت می‌باشد که در هر دو روش درمان به وسیله خون خود افراد انجام می‌شود و تفاوت این دو روش در فرآیند آماده‌ سازی خون می‌باشد.

مزایای ارتوکین تراپی : شاید بتوان عوامل فراوانی را به عنوان مزیت های ارتوکین تراپی نام برد:

  • نیازی به عمل جراحی بسیار سنگین و پیچیده ندارد
  • امید به بهبود بیماری بسیار بالاست
  • از تزریق مواد شیمیایی و پیچیده خبری نیست
  • دوره نقاهت زیادی ندارد
  • عوارض خطرناک و پیچیده ای نخواهد داشت
  • عامل بهبود بخش، از خون خود بیمار دریافت و پس از تغییراتی به نقطه مورد نظر تزریق می شود
  • دوره بهبودی بیماری بسیار سریع است

همانگونه که مشاهده می کنید در ارتوکین تراپی می توان اولاً نسبت به بهبود بیماری با درصدی بالا امیدوار بود دوماً هیچ نگرانی از جهت عوارض تزریق وجود ندارد زیرا ماده تزریقی طبیعی ست و از خون خود بیمار دریافت می شود.

علاوه بر این روش درمانی ارتوکین تراپی توانایی این را دارد که فرایند التهابی مزمن را متوقف کند و  همچنین این روش پایداری زیادی هم دارد، از جمله دیگر مزیت‌های ارتوکین تراپی این است که تحرک فرد را باز می‌گرداند و حرکت مفصل‌ها بعد از انجام این روش راحت‌تر و بیشتر انجام می‌گیرد.

موارد استفاده از ارتوکین تراپی

از آنجایی که مزایای ارتوکین تراپی بسیار بالاست در نتیجه طیف وسیعی از مشکلات ایجاد شده در مفاصل مختلف را می توان توسط این شیوه درمان کرد:

  • درمان دردهای مرتبط با دیسک که به دلیل ایجاد تغییر در مفاصل مهره ها ایجاد می شود
  • مشکلات ایجاد شده در مفاصل ورزشکاران و افرادی که پشت میز نشین هستند
  • انواع التهاب مزمن غیرعفونی و همچنین استئوآرتریت

مزایای ارتوکین تراپی

 

آسیب های متعدد شغلی به مفاصل در بسیاری از مشاغل به ویژه مشاغل اداری به علت بد نشستن و وارد شدن فشار به مفاصل ایجاد می‌شود  و همچنین بعضی  ورزش های سنگین آسیب هایی ایجاد می‌کند  که ارتوکین تراپی بهترین راه درمان برای این گونه آسیب‌ها  است.

ارتوکین تراپی شیوه ای نوین همراه با مزایایی فراوان است که به راحتی می تواند به درمان این دردها کمک کند.

عوارض ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی یک روش جدید است که در صورتی که توسط دستگاه‌های استاندارد و افراد متخصص انجام شود عوارض زیادی نخواهد داشت، اما باز هم در بعضی موارد محدود ممکن است عوارضی داشته باشد، از جمله مهم‌ترین عوارض این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خشک شدن، سفت شدن و یا به وجود آمدن حالتی مثل بی حرکتی در ناحیه‌ای که ارتوکین تراپی بر روی آن انجام شده است.

خونریزی بسیار کم و جزئی در محلی که سرم تزریق شده است.

قرمز شدن و سوزش محل تزریق سرم که معمولا بعد از چند ساعت از بین خواهد رفت.

و …

 

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکارتراپی،ارتوکین،اوزون تراپی

 

ارتوکین تراپیمقالات

ارتوکین تراپیدرمان دردهای مرتبط با دیسکدرمان دردهای مفاصل با ارتوکین تراپیمزیت های ارتوکین تراپیموارد استفاده از ارتوکین تراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *