ارتوکین درمانی زانو

زانو درد و انواع آسیب های زانو یکی از مشکلات رایج در زنان و مردان است  و متخصص طب فیزیکی یکی از اهداف اصلی این افراد برای مراجعه و درمان درد زانو هستند. این دردها ممکن است بر اثر انواع ضربه و حوادث مختلف از جمله تصادف، دوچرخه سواری، برخی ورزش های سنگین، افزایش وزن و مواردی از این دست باشد. تمامی این مشکلات، امروزه به کمک ارتوکین درمانی زانو قابل درمان هستند.

ارتوکین درمانی زانو
در ارتوکین درمانی زانو از هیچ جراحی تهاجمی و شیوه هایی خطرناک برای درمان درد زانو استفاده نشده و تمامی مراحل درمانی مبتنی بر راهکارهای طبیعی و مواد دریافتی از بدن خود بیمار به کمک ارتوکین تراپی است.

تاریخچه ارتوکین تراپی :

ارتوکین تراپی از سال ۱۹۸۸ در آلمان  ثبت گردیده است و بسیار مورد استفاده قرار گرفت. از آن به بعد کم کم  به کشورهای دیگر  اروپایی‌ ها  و سراسر جهان گسترش یافت . تقریباً  دو سال می باشد که ارتوکین درمانی در مرکز های درمانی معتبر جمهوری  انجام می‌شود . ارتوکین تراپی  امروزه برای درمان بیشتر از پانصد هزار بیمار در سراسر دنیا به کار برده می شود . ارتوکین درمانی مبتنی بر استفاده از مواد زیستی خود بیمار می باشد ، سرم خون را از طریق کشت و همچنین آماده‌ سازی خون خود بیمار به وجود می آید . پس از آن دو یا سه بار در هفته در مفصل دردناک تزریق خواهد شد .

ارتوکین تراپی چیست؟

به جدیدترین، بروزترین و غیرتهاجمی ترین روش درمان درد مفاصل، آرتروز و مشکلات عضلات و تاندون ها که می توان به کمک آن تمامی این بیماری ها را به سرعت درمان نمود ارتوکین تراپی می گویند. در این شیوه نوین پزشکی، از خون خود بیمار، سرمی تهیه شده سپس در ناحیه آسیب دیده تزریق می شود.

ارتوکین درمانی به چه نوع درمانی می گویند ؟

ارتوکین تراپی راه حلی منحصر به فرد برای درمان کمردرد،  دردهای مفصلی  و آسیب‌  دیدگی‌ های تاندون و  عضلانی می باشد که درد را بدون مواد خارجی و مصرف دارو  تسکین می‌ بخشد.  ارتوکین درمانی روشی  زیستی است که در آن فقط از عوامل  التیام دهنده استفاده می ‌شود . این نوع درمان از طریق خون گرفتن از بیمار آغاز  می ‌شود.  پس از آن  خون در شرایط و محیط خاصی آماده می ‌شود . سرم به دست آمده از این عمل  در قسمت های  دردناک  بدن تزریق می‌ شود.

ارتوکین تراپی علاوه بر زانودرد مناسب برای درمان سایر دردها

از این شیوه بسیار مفید می توان برای درمان طیف وسیعی از دردها در نواحی مختلف استفاده کرد:
– درد مفاصل گوناگون
– درمان ورم مفاصل
– آسیب تاندون ها
– مشکلات ایجاد شده در عضلات مختلف
– آسیب های گوناگون به ستون فقرات بنا به دلایل مختلف از جمله ورزش و یا حوادث
– استئوآرتریت
مشکلات مربوط به دیسک ها
– توانبخشی بعد از جراحی

ارتوکیت تراپی در زانو

ارتوکین درمانی زانو بهترین شیوه درمانی برای دردهای مختلف در این قسمت از بدن است. ابتدا پزشک از بیمار، خون گرفته و نمونه خون را در آزمایشگاه در دمای 37 درجه سانتیگراد نگهداری می کنند تا به این شیوه، پروتئینی به نام IL-1RA از آن جدا گردد. سپس با استفاده از دستگاهی به نام سانتریفیوژ آزمایشگاهی، پروتئین های تولید شده در خون را از آن جدا کرده و به یک نوع سرم دست خواهند یافت که فقط و فقط از خون خود بیمار به دست آمده و هیچ ضرری برای او نخواهد داشت.
این سرم پروتئینی را به کمک سرنگ در ناجیه آسیب دیده زانو تزریق کرده تا به سرعت تاثیر کرده و دوره بهبودی آغاز گردد.

مزایای ارتوکین درمانی زانو

در این شیوه از درمان مزایای فراوانی دیده می شود:
– اول اینکه خبری از جراحی تهاجمی نیست
– سرم تزریقی، از خون خود بیمار تولید شده، در نتیجه بدن هیچ واکنش منفی نسبت به آن نخواهد داشت.
– تاثیر و ماندگاری این شیوه از درمان بسیار زیاد است.
تورم و درد ناحیه زانو را به سرعت بهبود می بخشد

دوران نقاهت پس از ارتوکین درمانی زانو

هر عمل و شیوه جراحی با توجه به نوع بیماری، سطح آسیب وارد شده به بافت و اعضای مختلف می تواند پیچیده یا ساده بوده و دوران نقاهت بیماری نیز متفاوت باشد. این موارد، بسیار مهم هستند و تمامی شیوه های درمانی و جراحی را به چالش می کشند و دقیقاً یکی از دلایل بسیار مهمی که محققان اقدام به جستجو و معرفی روشی بسیار مفید مانند ارتوکین تراپی نمودند نیز همین مورد بود.

مشکلاتی مانند آسیب به مفصل زانو، تاندون های زانو، عضلات اطراف مفاصل و اینگونه بیماری ها پس از اینکه توسط برداشت مقداری خون، تبدیل شدن به سرم و دریافت دوباره در همان ناحیه بیمار همراه شد فرایند بهبودی را آغاز خواهد کرد. این شیوه به دلیل عدم وجود برش و بخیه، دوران نقاهت بسیار کوتاهتری دارد تا جایی که بسیاری از جلسات ارتوکین درمانی مانند یک جلسه ویزیت ومعاینه ساده بوده و بیمار پس از انجام ارتوکین درمانی زانو به راحتی به روال عادی زندگی خود باز می گردد.

فقط در برخی موارد که ممکن است بیمار در مراجعه به پزشک کوتاهی کرده  و درد خود را گسترش دهد، قاعدتاً ممکن است پس از ارتوکین درمانی، نهایتاً نیاز به کمی تحرک کمتر برای یک یا دو روز بعد باشد.

مزیت های ارتوکین تراپی زانو چیست ؟

افزایش دامنه حرکتی

انعطاف پذیری بیشتر

دوام بیشتر

بازیابی عملکردهای زندگی روزمره

بهبود موانع مکانیکی ناشی از وجود التهاب

ارتوکین درمانی زانومراقبت‌های بعد از انجام ارتوکین درمانی زانو چگونه است ؟

بیماران تا 48 ساعت پس از ارتوکین تراپی نباید به هیچ وجه ورزش‌ های سنگین انجام دهند . سونا و یا شنا هم  تا 24 ساعت پس از تزریق ممنوع می باشد .

مدت زمان تأثیر این درمان در هر فردی متفاوت است. برای اطلاع از بهبودی باید شدت آسیب دیدگی را بررسی کرد. فرایند بهبودی بلافاصله پس از تزریق سلول‌ ها در بدن آغاز می‌ شود. بخش مهمی از اثربخشی درمان به خود بیمار در مراقبت‌ های پس از درمان بستگی دارد که شامل برنامه سنگین توان ‌بخشی برای تقویت قسمت درمان شده می‌ شد.

درمان‌های تکمیلی بعد از ارتوکین تراپی زانو چگونه می باشد ؟

برای این که نتیجه بهتری از ارتوکین تراپی زانو برای بیمار به دست بیاید ، بیماران باید در درمان توان بخشی را هم  نیز در کنار ارتوکین تراپی زانو  انجام بدهند تا عواملی را که باعث به وجود آمدن مشکل می شوند را درمان کند .

ارتوکین تراپی

تکارتراپی زانودرمان زانو دردزانوزانو دردمفصل