تکارتراپی در تهران

واژه تکار ( TECAR ) مخفف عبارت انگلیسی ( transfer energy capacititive ) می‌باشد و یکی از روش‌هایی است که اساس و هدف اصلی آن کاهش درد است. در این روش از امواج رادیو فرکانس برای انتقال دادن انرژی به بافت‌ها استفاده می‌گردد و این امواج با بدن سازار است و عارضه خطرناکی برای بدن به وجود نخواهد آورد.

تکارتراپی از شیوه های بسیار نوین و بدون درد برای درمان طیف بسیاری وسیعی از بیماری هاست که در آن به کمک دستگاه تکار و ایجاد نوعی امواج رادیو فرکانس (طیف امواج الکترومغناطیسی) سبب ایجاد انرژی بیشتر و بهبود درد و بیماری می گردد. تکارتراپی در تهران سال هاست در حال انجام توسط متخصصین می باشد.

 

تکارتراپی در تهران

تکار تراپی یکی از روش‌های جدید در فیزیوتراپی است که نقش مفید و موثری در بهبود بیماری‌های اسکلتی _ عضلانی دارد، این روش جایگزین عمل‌های جراحی که بعضا عوارض فراوانی دارند شده است و در درمان آسیب‌های استخوانی، مفصلی و بافت نرم و سایر بیماری‌های دیگر موثر است، همچنین تکار تراپی به عنوان یک تکنیک درمانی برای بازسازی بافت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که مربوط به علم فیزیوتراپی است.

نحوه انجام تکارتراپی

در تکار تراپی یک نوع انتقال انرژی به وسیله به وجود آوردن جریان الکترومگنتیک اتفاق می‌افتد که باعث افزایش جریان خون در محل آسیب دیده می‌شود و فرآیند بهبودی را سرعت می‌بخشد، علاوه بر این برخورد جریان الکترو مگنتیک و تحریک ترشح هورمون های تسکین دهنده درد نیز می‌تواند باعث کاهش و تسکین درد بیمار شود.

دستگاه تکارتراپی

دستگاه تکار تراپی با دو نوع پروب کار می‌کند، یک پروب از نوع خازنی است که برای اثرات درمان در عضلات و بافت نرم مورد استفاده و بهره‌وری قرار می‌گیرد و نوع دوم آن نوع مقاومتی است که برای استخوان، تاندون و مفاصل مورد بهره وری قرار می‌گیرد.

مراحل کلی درمان به وسیله تکار تراپی

تکار تراپی به طور کلی شامل پنج مرحله اصلی است، در مرحله اول مکان یابی یا تشخیص اختلال انجام می‌شود، در مرحله دوم باید یک الکترود خنثی قرار داده شود، مرحله سوم باید ژل رسانا اعمال گردد، در مرحله چهارم باید از الکترود خازنی استفاده شود و مرحله نهایی و پایانی استفاده از الکترود القایی می‎باشد.

بسیاری بیماری ها را می توان به کمک تکارتـراپی در تهـران درمان نمود، بیماری هایی که شاید قبل از ورود این شیوه، امکان جراحی باز و تهاجمی در آنها بسیار بالا بود.

در نتیجه می توان مزایای تکارتراپی را اینگونه برشمرد:

– کوتاه شدن مدت زمان ریکاوری                                                                                                                                                                 – عدم نیاز به جراحی تهاجمی و باز
– بهبودی بسیار سریعتر بیماری به دلیل عدم وجود زخم و برش جراحی
– دوران نقاهت بسیار کمتر و حتی گاهی 1 روزه!

تکارتراپی در تهران برای درمان این بیماری ها استفاده می شود:

– دردهای مزمن مفصلی
– پارگی منیسک زانو
– التهاب مفاصل
– خشکی و سفتی مفاصل
– زانو درد
– گردن درد
– پارگی ربات صلیبی زانو
– آسیب های ورزشی
– التهاب کپسول مفصلی
خار پاشنه
– اختلال در سوخت و ساز سلول ها
– شکستگی استخوان ها
– آسیب های غضروفی
– اسپاسم عضلات
– فتق دیسک کمر
– پیچ خوردگی های مفصلی
آرتریت
– بورسیت و تاندونیت در انواع مختلف
– تنیس آلبو
– پارگی روتاتور کاف و سایر آسیب های شانه
– چسبندگی های مفصلی
– کمر درد
طیف بیماری هایی که می توان آنها را به کمک تکارتراپی در تهران درمان نمود بسیار وسیع و گسترده است که متخصص طب فیزیکی  با تخصص و مهارت خود و البته با استفاده از دستگاه تکار و القاء امواج رادیوفرکانس، در جهت درمان آنها با سرعتی باورنکردنی اقدام می کنند.

 

تکارتراپی در تهران

فواید تکارتراپی در تهران

با توجه به اینکه در تهران می توان تکارتراپی را نزد متخصصان متعهد انجام داد می توان نسبت به نتیجه آن نیز بسیار مطمئن بود به همین جهت می توان فواید بسیار زیادی را برای آن بر شمرد:

– جلوگیری از انتقال پیام درد

تقویت عضلات

– ترمیم بافت ها و تحریک آن‌ها برای بازسازی خود

– تسریع بهبودی درد و بیماری

– بهبود جریان خون و لنف موضعی و عمومی در بدن

– افزایش قطر عروق خونی جهت افزایش خون رسانی به بافت‌ها

– افزایش گرمای عمقی بدن و کمک به فرآیند عمقی بهبودی

– جذب مایعات اضافی بدن

– افزایش میزان انرژی و اکسیژن در دسترس سلول‌ها

– تحریک بیشتر و سریع ترِ آزادسازی هورمون های تسکین دهنده درد

– افزایش جریان خون و بهبودی فوری و سریع

– افزایش چشمگیر دامنه حرکتی مفید مفاصل

– تقویت سیستم ایمنی بدن

– کاهش ادم و تورم

– بازسازی فوری و سریع بافت های عضلانی، تاندون ها، لیگامان ها و…

– افزایش تبادلات سلولی

– افزایش قدرت و توانایی انبساط و انقباض عضلات

– …

سخن پایانی

به طور کلی استفاده از تکار تراپی می‌تواند در بسیاری از مواقع تاثیرات بسیار مثبتی در فرآیند بهبود و درمان بیماری‌ها داشته باشد، البته باید دقت داشته باشید که استفاده از تکار تراپی همیشه جایز نیست و برای یک سری مواقع و افراد خاص مثل افراد باردار، افراد دارای پیس میکر قلبی و بیماران سرطانی ممنوع می‌باشد

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکارتراپی،ارتوکین،اوزون تراپی

تکار تراپی

اسیبهای ورزشیچسبندگی مفاصلزانودردشکستگی استخوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *