فواید تکارتراپی

تکارتراپی شیوه ای نوین، مفید و پرسرعت برای درمان بسیاری از دردهاست که به کمک فیزیوتراپیست آمده تا بتوان مشکلات و گرفتاری هایی را که تا قبل از ورود این شیوه می بایستی برای درمان آنها، دردسرهای بیشتری را تحمل می کرد کمتر کرد؛ فواید تکارتراپی بسیار فراوان است.

فواید تکارتراپیتکارتراپی به کمک دستگاه تکار انجام می شود. این دستگاه با القاء امواج رادیو فرکانسی به عضو و اندام آسیب دیده سبب بهبود جریان لنف و خون در آن شده و سرعت بهبودی را به شدت افزایش می دهد.

می توان فواید تکارتراپی را بسیار متعدد و فراوان ذکر کرد:

• عدم نیاز به جراحی تهاجمی (که از مهم ترین فواید این شیوه درمانی است)
  • عدم احساس درد در زمان انجام این نوع درمان
  • افزایش جریان خون در عضو آسیب دیده که نهایتاً منجر به افزایش دما و خونرسانی بیشتر و سپس بهبودی سریع عضو بیمار خواهد شد
  • جذب مایعات اضافی تجمع یافته در بدن
  • تسکین سریع درد
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ترمیم بافت ها
  • افزایش دامنه حرکتی مفاصل
  • کاهش ادم و تورم
  • افزایش تبادلات سلولی
  • دوران نقاهت بسیار کمتر که به هیچ عنوان قابل قیاس با سایر روش ها نیست.

در تمامی موارد ذکر شده در بالا و فواید تکارتراپی می توان یک نکته بسیار مهم و اساسی را به خوبی مشاهده نمود و آن هم «عدم نیاز به بستری در بیمارستان» برای درمان، جراحی و سپری کردن دوران نقاهت است. همین مورد بسیار مهم می تواند از ویژگی های بسیار برتر و حائز اهمیت هم برای بیمار و هم برای پزشک باشد.

موارد کاربرد تکارتراپی

با توجه به پیشرفت های مناسب در دنیای پزشکی و ورود این شیوه نوین، می توان آن را برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های استفاده نمود:

• دردهای مفصلی مزمن
  • چسبندگی های مفصلی
  • اختلال در سوخت و ساز سلول ها
  • خشکی و سفتی مفاصل

تعداد و انواع بیماری ها و مشکلاتی که می توان از تکارتراپی برای درمان آنها استفاده نمود بسیار فراوان است و دقیقاً به همین علت است که متخصصان فراوانی بر فواید تکارتراپی و اثرات بسیار مثبت آن تاکید و اصرار دارند.

فواید تکارتراپی در آسیب های ورزشی

زمان برای ورزشکاران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بخصوص مواقعی که برای رسیدن به مسابقات مختلف، تلاش فراوان می کنند. در چنین شرایط حساسی، ایجاد انواع آسیب و صدمه ورزشی می تواند ورزشکار را از رسیدن به مسابقات مهم بازداشته و صدمه فراوانی هم به او و هم به تیم وارد نماید. در چنین شرایطی، پزشکان در پی راه حلی مهم و سریع هستند تا بتوان هر چه سریعتر این افراد را به میادین ورزشی بازگرداند.

تکارتراپی دقیقاً برای چنین مواردی ابداع شده تا بتوان هر چه سریعتر انواع آسیب در ورزشکاران ر ا بهبود داده و در واقع مانند معجزه ای برای آنها خواهد بود. هر نوع آسیب در زانوها، پارگی تاندون ها، آسیب های مفصلی به دلیل ضربات سخت ورزشی، کشش عضلات، پارگی عضله وررزشکاران و دهها آسیب دیگر را می توان به کمک تکارتراپی درمان کرد. در این شیوه ابتدا متخصص اقدام به بررسی دقیق ناحیه آسیب دیده و میزان آسیب خواهد کرد سپس با توجه به میزان آسیب در ورزشکار، اقدام به تابش امواج رادیو فرکانسی خواهد نمود؛ بدون بستری شدن، بدون جراحی، بدون برش و بخیه، ورزشکار سریعاٌ به میادین ورزشی باز خواهد گشت که این یکی از مهم ترین اهداف و فواید تکارتراپی در دنیای پزشکی خواهد بود.

تکار تراپی

ارتوکین تراپیتکارتراپیخارپاشنهکمردردمفصل زانو