هزینه تکارتراپی

تکارتراپی نوعی روش درمانی غیرتهاجمی نوین است که در آن پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی  به کمک دستگاه تکار و القاء امواج رادیوفرکانس به قسمت آسیب دیده سبب درمان درد و عارضه می شوند. طیف بسیار فراوانی از بیماری ها مانند بیماری های مفصلی، عوارض مربوط به تاندون ها، مشکلات استخوانی و… را می توان به کمک این شیوه درمان نمود. هزینه تکارتراپی نیز با توجه به نوع عارضه و تعداد جلسات آن تعیین می شود.

هزینه تکارتراپی

بیماری های تحت درمان توسط تکارتراپی

بسیاری از بیماری ها را می توان به کمک این شیوه و دستگاه تکار درمان نمود، بیماری های متنوعی مانند
– کمر درد
گردن درد
– التهاب مفاصل
– پارگی منیسک زانو
– آسیب های متنوع ورزشی
– خشکی و سفتی در مفاصل
– دردهای مزمن ستون فقرات
– شکستگی های مختلف استخوانی
– فتق دیسک کمر
– آرتریت
– آسیب های غضروفی
– …
با توجه به مفید و موثر بودن تکارتراپی، از آن برای درمان و بهبود بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

عوامل موثر در هزینه تکارتراپی

برای اینکه مشخص شود برای تکارتراپی چه میزان باید هزینه کرد می بایستی مراحل زیر طی شود:
– مراجعه به پزشک و معاینه دقیق
– تشخیص نوع و شدت بیماری
– تعداد جلسات انجام تکارتراپی
– مراحل بعد از انجام تکارتراپی
تمامی این موارد در تعیین هزینه تکارتراپی موثر خواهند بود. به عنوان مثال چنانچه فردی دچار فتق دیسک کمر باشد با توجه به نوع و شدت بیماری، پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اقدام به معالجه توسط دستگاه تکار و القاء جریان الکترومغناطیس خواهد کرد. این شیوه، دقیقاً همان حسی را به بیمار منتقل می کند که در زمان ماساژ خواهند داشت.

میزان هزینه تکارتراپی در آسیب های غضروفی

غضروف ها به دلیل بافت نسبتاً نرم خود ممکن است بر اثر عوامل مختلفی از جمله ضربه، فشار بیش از حد، برخی عفونت ها، کشش بیش از حد اندام متصل و عوامل متعدد دیگر دچار آسیب گردند. در چنین شرایطی می توان شیوه های مختلفی را برای درمان تجویز نمود که تکارتراپی در درمان آسیب های غضروفی یکی از  بهترین گزینه هاست.

در این شیوه، متخصص طب فیزیکی ابتدا نوع و شدت بیماری را تعیین کرده، سپس بین 2 تا 8 جلسه (با توجه به شدت بیماری) اقدام به انجام تکارتراپی خواهد کرد.

با توجه به اینکه دستگاه تکار دستگاهی بسیار جدید، نوین و گرانقیمت است قاعدتاً استفاده و نگهداری از آن نیز مستلزم هزینه های مختلفی ست که این هزینه ها می تواند بر هزینه تکارتراپی آسیب غضروفی موثر باشد اما متخصصان طب فیزیکی با توجه به رعایت حال بیماران، همیشه سعی در کاهش قیمت ها تا حد امکان و دریافت هزینه ای معقول و مناسب از بیماران خواهند داشت.

در نتیجه، هزینه انجام تکارتراپی برای درمان آسیب های مختلف غضروفی، مطمئناً بسیار کمتر از هزینه جراحی باز غضروف خواهد بود. مشخص شدن مبلغ دقیق آن نیز منوط به مراجعه به مطب متخصص و بررسی دقیق از نزدیک می باشد.

تاثیر تکارتراپی و ماندگاری آن

با تجه به متنوع بودن بیماری های تحت درمان توسط شیوه نوین تکارتراپی، می توان انتظارات متفاوتی از تاثیرات آن داشت. مثلاً در آسیب های بسیار متنوع ورزشی که در ورزشکاران مختلف ایجاد می شود باید دید آن ورزش آیا ورزشی سبک است یا سنگین؟ همچنین نوع آسیب در چه حدی ست؟
گاهی نوع آسیب در حدی پیشرفته است که هم مدت تکارتراپی بیشتر خواهد بود و هم هزینه تکارتراپی و در چنین شرایطی، تاثیر تکارتراپی کمی دیرتر حاصل شده و برای ماندگار بودن آن، نیاز به مراقبت و دقت بیشتری خواهد بود.
گاهی نیز این آسیب ها فقط در حد گرفتگی های عضلانی و ضربه هایی گاهاً سخت به عضلات و مفاصل است که با یک یا چند جلسه تکارتراپی سریعاً درمان شده و ماندگاری آن نیز دائمی خواهد بود.

تکار تراپیمقالات

ارتوکین تراپیتکارتراپیخارپاشنهفواید تکارتراپی