درمان بیماری ازگود اشلاتر

در این مطلب در خصوص درمان بیماری ازگود اشلاتر اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم.

درمان بیماری ازگود اشلاتر کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی تشخیص بیماری ازگود اشلاتر

بیماری ازگود اشلاتر از طریق علائم و انجام آزمایش های ورزشی توسط متخصصان طب فیزیکی تشخیص داده می‌ شود. در بعضی موارد به منظور بررسی وضعیت آهکی شدن (استخوان ‌سازی) تاندون استخوان درشت ‌نی تصویربرداری اشعه ایکس صورت می گیرد. شایان ذکر است برخی اوقات بخش کوچکی از ناحیه رشد یافته اتصال استخوان درشت ‌نی توسط تاندون ملتهب شده، کشیده می ‌شود.

روش های درمان بیماری ازگود اشلاتر

ابتدا برای درمان بیماری ازگود اشلاتر اقدامات زیر را انجام دهید:

از انجام فعالیت هایی که موجب درد زانو می گردد، پرهیز نمایید.

روی محل درد سه مرتبه در روز و هر مرتبه به مدت بیست دقیقه کمپرس یخ قرار دهید.

محل درد را از طریق باند کشی ببندید.

پاهای خود را به طرف بالا نگه دارید.

استفاده از بریس

چنانچه با انجام اقدامات فوق الذکر بهبود نیافتید، پزشک استفاده از بریس را توصیه می کند. شایان ذکر است بریس ‌ها موجب کاهش فشار روی تاندون استخوان درشت ‌نی و ماهیچه چهار سر می گردند.

دارو درمانی

داروهای مسکن نظیر ایبوپروفن و استامینوفن در کاهش التهاب و درد اثرگذار هستند. امکان دارد نیاز باشد بیمار جهت تکمیل مراحل درمانی برای مدت کوتاهی از عصا استفاده نماید.

فیزیوتراپی

بعد از طی مدت زمان طولانی، بیمار می بایست با احتیاط به انجام حرکات ورزشی مخصوص بپردازد. متخصص طب فیزیکی حرکات مربوط به کشش و تقویت زانو را به بیمار آموزش می دهد. امکان دارد درد بعد از گذشت چند هفته یا ماه به طور کامل رفع شود. زمانی که درد به طور کامل از بین رفت بیمار می ‌تواند به آرامی ‌فعالیت ‌های قبلی خود را از سر بگیرد.

تزریق اوزون

پزشکان به منظور تسکین درد بیماران از این شیوه استفاده می نمایند. معمولاً بیماران پس از استفاده از این روش بهبود می یابند.

شاک ‌ویوتراپی

متخصصان طب فیزیکی جهت شل کردن لایه‌ های ماهیچه بزرگ چهارسر ران از ترکیب ماساژ درمانی و شاک ‌ویوتراپی استفاده می نمایند. باید گفت بدن در مقابل آن سریعاً واکنش نشان می دهد و در آن قسمت بافت ‌های جدیدی ایجاد می ‌کند.

مشکلات زانومقالات

بیماری ازگود اشلاترتشخیص بیماری ازگود اشلاتردلایل بروز بیماری ازگود اشلاترعلائم بیماری ازگود اشلاترمتخصص طب فیزیکی و توانبخشی