اوزون درمانی در تهران

یکی از جدیدترین روش های درمان درد و میکروب زدایی در بدن بیماران اوزون تراپی یا اوزون درمانی است. که امروزه کاربرد زیادی در بخش تسکین و بهبود درد دارد. در این روش درمانی از گاز اوزون در درمان بیماری ها و دردهای عضلانی و مفصلی استفاده می شود به این صورت که مقداری از گاز اوزون را با تشخیص پزشک وارد بافت بدن بیمار می کنند و بر اساس تبدیل گاز ازن به اکسیژن در بافت رادیکال ها و انرژی آزاد می شود که  درمان دیسک کمر، درمان سیاتیک و سایر بیماری های مفصلی و عضلانی را به همراه دارد. از روش اوزون درمانی به عنوان جراحی بسته نیز یاد می شود. جهت اطلاع از بهترین مرکز اوزون درمانی در تهران با ما همراه باشید.

اوزون چیست؟

در واقع اوزون نوعی گاز است که از سه اتم تشکیل شده است و این سه اتم لایه اوزون را به وجود آورده اند. لایه اوزون همان لایه ای است که در مقابل خورشید و زمین قرار می گیرد و از تابش مستقیم اشعه ماورای بنفش به زمین جلوگیری می کند.

اگر خاطرتان باشد، در کتاب های درسی از این لایه و محافظت از آن توصیه های بسیار جدی عمل می ‌آمد. حال این گاز را برای امور پزشکی مورد استفاده قرار می دهند. یک گاز بی رنگ که بوی بسیار تندی دارد. اما بسیار مغذی و برای حفظ سلامتی بدن مفید است.

اکسیژن موجود در این گاز باعث می شود که بسیاری از دردها و بیماری های انسان درمان شود. چرا که بدن اگر روزها و هفته ها بدون آب و غذا بماند، می تواند دوام بیاورد. اما بدون اکسیژن بیشتر از چند دقیقه نمی تواند زندگی کند. به گونه ای که تمامی سلول های بدن انسان جهت تولید انرژی و و از بین بردن سموم و همچنین حفظ سلامت به طور مداوم به اکسیژن نیاز دارند و هر نوع اخلال در اکسیژن رسانی به بدن با عث ایجاد مشکلاتی از قبیل اختلالات تنفسی، ایجاد مشکل در عملکرد حیاتی سلول های بدن، ایجاد حالت اندامی نامناسب و … می شود.

از جمله بیماری هایی که به علت نبود اکسیژن کافی در بدن ایجاد می شوند، عبارتند از: آرتریت، خستگی و بی حالی مداوم، میگرن، ضعف سیستم ایمنی بدن، سرطان، آنفولانزای مکرر و …

اما اگر بدن به طور مداوم اکسیژن را دریافت کند، در سلامت کامل به سر خواهد برد. و به طور فزاینده ‌ای میزان انرژی بدن قابل ملاحظه خواهد بود.

روش های مختلف اوزون درمانی

همانگونه که گفتیم اوزون درمانی یک روش موثر و مقرون به صرفه جهت درمان بسیاری از بیماری ها می باشد. فرد بسته به شرایطی که دارد، در جلسات متعدد تحت اوزون درمانی قرار می گیرد. این کار به شکل‌ های متفاوتی در بدن صورت می گیرد که اغلب به صورت وریدی است. در ادامه روش های مختلف اوزون درمانی در تهران را بیان می کنیم:

• یک کیسه پلاستیکی گاز اوزون به طور مستقیم روی قسمت آسیب دیده بدن قرار می گیرد.
  • یکی دیگر از روش های اوزون درمانی تزریق اوزون به صورت عضلانی است است. به این صورت که ۱۰ میلی لیتر خون بدن انسان را با گاز اوزون ترکیب نموده و به صورت عضلانی به فرد تزریق می شود.
  • روش وریدی نیز دیگر روشی است که به واسطه آن می ‌توان آن را به بدن تزریق کرد.
  • روش انسداد مقعدی نیز طریقه دیگر تزریق اوزون به بیمار است که به واسطه یک لوله نازک این کار انجام می شود.

همچنین کرم و پماد اوزون نیز برای درمان التهاب بسیار موثر است.

تاثیر اوزون درمانی بر بدن بیمار

اوزون درمانی خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهندگی دارد. به همین جهت برای درمان دردهای ناشی از التهابات مفصلی و دیسک کمر و گردن و زخم های ناشی از دیابت و … موثر است. به طور کلی مزایای اوزون تراپی عبارتند از:

اوزن تراپی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. و بدن در برابر بیماری ها مقاومت بیشتری از خود بروز می دهند.

اوزون تراپی باعث از بین رفتن باکتری و قارچ هایی که در برابر دارو مقاومت می کنند، می شود.

افزایش کارایی آنزیم های آنتی اکسیدانی از خواص دیگر اوزون درمانی است.

ماده ای که در اوزون تراپی استفاده می شود، طبیعی است و هیچگونه مواد شیمیایی در آن ترکیب نشده است. در واقع در   هیچ واکنش شیمیایی با این ماده ایجاد نشده و تنها غدد طبیعی بدن بدون فشار روی اندام های داخلی اقدام به سم زدایی و پاکسازی سیستم بدن می نمایند.

با اوزون تراپی سیستم گردش خون بدن تنظیم می شود.

به سرعت باعث تسکین درد و کاهش استرس در بیمار می شود و در نتیجه از سکته مغزی جلوگیری می کند.

اوزون درمانی در تهران

اوزون تراپی برای درمان چه بیماری هایی مفید است؟

عفونت

هر گونه عفونتی شامل قارچ، باکتری، انگل و ویروس و … با استفاده از روش اوزون تراپی قابل درمان است.

تسکین دهندگی درد

دردهای ناشی از تبخال، زونا، اسپاسم عضلانی و سایر آسیب هایی که باعث ایجاد درد می شود، با اوزون درمانی تسکین می یابند.

التهاب

التهاب هایی که در نتیجه حساسیت، مشکلات پوستی، بیماری ایدز، آرتروز، دیابت و … به وجود می آید، با استفاده از روش نوین درمانی اوزون تراپی قابل درمان است.

کاربرد اوزون درمانی

در مواردی که بیمار در معرض درد، التهاب و تخریب تاندون، مفصل یا دیسک کمر و گردن باشد، اوزون درمانی می تواند برای کاهش درد و التهاب بسیار تاثیرگذار عمل کند. به این صورت که مواد داخل مفصل می تواند با رادیکال های آزاد درون اوزون ترکیب شوند و کم کم باعث از بین رفتن درد و التهاب شود. همچنین در مواردی که فرد به آرتروز مفاصل زانو یا شانه مبتلا شده است، در معرض تخریب غضروف مفصل قرار دارد که این مسئله نیز باعث ایجاد التهاب و تورم و درد می شود. البته در مواردی که التهاب با دارو قابل درمان باشد، داروهای ضد التهابی تجویز می شود. یا با تزریق کورتون و هیالاز در مصرف نیاز به اوزون درمانی نخواهد بود. و برعکس آن نیز ممکن است اتفاق بیفتد و در مواردی که تخریب مفصل به سرعت پیش می رود و سن و شرایط بیمار برای اوزون درمانی مناسب نیست، ناچار به جراحی و تعویض مفصل خواهند بود. اما در شرایط دیگر یعنی زمانی که دارو درمانی موثر نباشد و بیمار نیز شرایط جراحی ندارد، اوزون درمانی می تواند راهی موثر برای درمان مشکلات و اختلالات مفصلی باشد. به این صورت که با تزریق ده سی سی گاز اوزون می توان تا حد زیادی التهابات و درد ناشی از آسیب های مفصلی را کاهش داد.

کاندیدای مناسب برای اوزون درمانی

همانطور که گفتیم روش اوزون تراپی به این شکل است که با ترکیب رادیکال های درون اوزون و مواد داخل مفصل می توان تاثیر بسزایی روی تسکین درد و التهاب و جلوگیری از تخریب مفاصل داشت. فتق دیسک نیز یکی از بیماری هایی است که با اوزون تراپی درمان می شود. علاوه برآن آرتروز در هر نوع مفصلی اعم از زانو و شانه و … تاثیرگذار است و برای اختلالات ناشی از مفاصل می توان از این روش درمانی بهره مند شد.

اوزون درمانی در تهرانمزایای اوزون تراپی

اوزون تراپی برای درمان و تسکین درد بسیاری از بیماری ها موثر است و مزایای خاص خود را دارد که عبارتند از:

بهبود گردش خون بدن انسان و تمیز ردن رگ ها و شریان ها و در نتیجه رسیدن اکسیژن به تمامی نقاط بدن

متوقف کردن فعالیت باکتری ها و ویروس ها و قارچ ها و ایجاد بهبود سریع

افزایش سرعت بهبود و تحریک سیستم ایمنی بدن بیمار

توقف خونریزی

بهبود عملکرد مغز و حافظه و خونرسانی به مغز

تسکین درد و عادی کردن شرایط برای تولید هورمون و آنزیم در بدن

اوزون درمانی کمر

اوزون درمانی کمر یک روش درمانی است که در آن گاز اوزون (O3) به صورت تزریق وارد دیسک کمر می شود. این روش می تواند باعث کاهش فشار دیسک، تورم ریشه عصب، التهاب و درد شود. اوزون درمانی کمر برای بیمارانی که دچار بیرون زدگی و فرسودگی دیسک کمر هستند، مناسب است.

اوزون درمانی کمر مزایایی مانند این موارد دارد:

• روش سرپایی و کم تهاجمی است.
  • نیاز به بیهوشی یا بستری ندارد.
  • می تواند درد را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
  • می تواند عملکرد مفصل کمر را بهبود بخشد.
  • می تواند از جراحی دیسک کمر جلوگیری کند.

البته اوزون درمانی کمر روشی امن و موثر است که عوارض جانبی کمی دارد. برخی از عوارض جانبی ممکن است شامل مواردی است که در زیر ذکر شده است:

• خونریزی موضعی
  • عفونت موضعی
  • آسیب ریشه عصب
  • آلرژی به اوزون

اوزون درمانی کمر توسط پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی انجام می شود. برای انجام این روش، پزشک ابتدا با استفاده از تصویربرداری رادیولوژیک، محل دقیق دیسک کمر را مشخص می کند. سپس با استفاده از سرنگ و سوزن، گاز اوزون را به داخل دیسک تزریق می کند. این عمل معمولا ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد و می تواند چندین بار تکرار شود.

مراقبت های بعد از اوزون تراپی دیسک کمر

همانطور که گفتیم، اوزون تراپی دیسک کمر یک روش درمانی است که در آن گاز اوزون به دیسک فشرده در ناحیه کمر تزریق می شود. این روش میتواند باعث کاهش فشار دیسک، تورم ریشه عصب، التهاب و درد شود.

پس از انجام این روش، بیمار باید به مراقبت های زیر توجه کند:

• استراحت کامل حداقل برای ۲۴ ساعت پس از تزریق اوزون
  • مصرف آب به مقدار کافی برای هیدراتاسیون بدن و دفع سموم
  • مصرف مکمل های ویتامینی و معدنی براساس دستور پزشک متخصص خود
  • خودداری از مصرف ویتامین C دو ساعت قبل و دو ساعت بعد از تزریق
  • پرهیز از مصرف غذاهای سنگین بعد از تزریق اوزون
  • خودداری از حمام کردن و دوش گرفتن مستقیم پس از تزریق
  • خودداری از نشستن پشت فرمان و رانندگی و همچنین بلند کردن اجسام سنگین تا چند روز پس از تزریق
  • انجام تمرینات فیزیکی و فیزیوتراپی مناسب البته با نظارت پزشک و نظر ایشان

با مراقبت های درست و اصولی بعد از انجام تزریق می توانید کمک کنید که این روش درمانی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

اوزون درمانی برای آرتروز زانو

اوزون درمانی در تهران یکی از روش های نوین درمانی برای آرتروز زانو است که می تواند به کاهش درد و التهاب مفصل کمک کند. این روش شامل تزریق گاز اوزون به داخل مفصل زانو است و می تواند به بهبود جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت های آسیب دیده کمک کند.

اوزون تراپی می تواند به ترمیم غضروف ها و کاهش تورم در زانوهای آسیب دیده کمک کند و در برخی موارد، ممکن است نیاز به جراحی تعویض مفصل را به تأخیر بیندازد.

با این حال، مانند هر روش درمانی دیگری، اوزون درمانی نیز ممکن است دارای عوارض جانبی باشد و باید توسط پزشک متخصص و در شرایط کنترل شده انجام شود.

اوزون برای درمان چه عارضه هایی کاربرد دارد؟

اوزون درمانی دارای کاربردهای متنوعی در حوزه پزشکی است و می تواند برای درمان و بهبود شرایط مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. برخی از کاربردهای اصلی اوزون درمانی عبارتند از:

• تقویت سیستم ایمنی: بهبود توانایی بدن برای مبارزه با عفونتها و کاهش التهاب
  • خواص ضدعفونی کننده: مبارزه با باکتری ها، قارچ ها، و ویروس ها
  • بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی: به اندام ها و بافت ها
  • درمان بیماری های مزمن: مانند خستگی مزمن، بیماری های کبدی، و انواع آرتروز
  • درمان دردهای مزمن: مانند روماتیسم و اختلالات عصبی
  • بهبود مشکلات گردش خون: در پاها، قلب، و مغز
  • درمان زخم های مزمن: مانند زخم های باز پا
  • درمان انواع تاندونیت و بورسیت: و آسیب های مفصلی
  • درمان دیسک کمر و گردن: بدون نیاز به جراحی
  • بهبود عملکرد عضلانی اسکلتی: و کاهش اسپاسم عضلانی

اوزون تراپی چگونه باعث افزایش طول عمر می شود؟

اوزون تراپی ممکن است به افزایش طول عمر کمک کند، زیرا می تواند به بهبود گردش خون تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس و فشار روی ریه ها کمک کند. همچنین، این روش می تواند به تصفیه خون و لنف کمک کند که همگی می توانند به سلامت عمومی و طولانی تر شدن عمر کمک کنند.

تاثیر اوزون در درمان سردرد و میگرن

اوزون تراپی ممکن است در کاهش علائم سردرد و میگرن موثر باشد. این روش میتواند به کاهش التهاب و بهبود گردش خون کمک کند، که هر دو می توانند در کاهش فرکانس و شدت حملات میگرنی نقش داشته باشند.

با این حال، اوزون تراپی باید تحت نظارت پزشک متخصص انجام شود و نباید به عنوان جایگزینی برای درمان های استاندارد میگرن در نظر گرفته شود.

اوزون درمانیمقالات

اوزون تراپیاوزون تراپی دیسک کمراوزون درمانیاوزون درمانی زانوتکارتراپیدیسک کمرسیاتیکطب فیزیکی و توانبخشی