اوزون درمانی در تهران

یکی از جدیدترین روش های درمان درد و میکروب زدایی در بدن بیماران اوزون تراپی یا اوزون درمانی است. که امروزه کاربرد زیادی در بخش تسکین و بهبود درد دارد. در این روش درمانی از گاز اوزون در درمان بیماری ها و دردهای عضلانی و مفصلی استفاده می شود به این صورت که مقداری از گاز اوزون را با تشخیص پزشک وارد بافت بدن بیمار می کنند و بر اساس تبدیل گاز ازن به اکسیژن در بافت رادیکال ها و انرژی آزاد می شود که  درمان دیسک کمر، درمان سیاتیک و سایر بیماری های مفصلی و عضلانی را به همراه دارد. از روش اوزون درمانی به عنوان جراحی بسته نیز یاد می شود. جهت اطلاع از بهترین مرکز اوزون درمانی در تهران با ما همراه باشید.

اوزون درمانی در تهران

تاثیر اوزون درمانی بر بدن بیمار

اوزون درمانی خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهندگی دارد. به همین جهت برای درمان دردهای ناشی از التهابات مفصلی و دیسک کمر و گردن و زخم های ناشی از دیابت و … موثر است. به طور کلی مزایای اوزون تراپی عبارتند از:

اوزن تراپی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. و بدن در برابر بیماری ها مقاومت بیشتری از خود بروز می دهند.

اوزون تراپی باعث از بین رفتن باکتری و قارچ هایی که در برابر دارو مقاومت می کنند، می شود.

افزایش کارایی آنزیم های آنتی اکسیدانی از خواص دیگر اوزون درمانی است.

ماده ای که در اوزون تراپی استفاده می شود، طبیعی است و هیچگونه مواد شیمیایی در آن ترکیب نشده است. در واقع در اوزون تراپی هیچ واکنش شیمیایی با این ماده ایجاد نشده و تنها غدد طبیعی بدن بدون فشار روی اندام های داخلی اقدام به سم زدایی و پاکسازی سیستم بدن می نمایند.

با اوزون تراپی سیستم گردش خون بدن تنظیم می شود.

به سرعت باعث تسکین درد و کاهش استرس در بیمار می شود و در نتیجه از سکته مغزی جلوگیری می کند.

اوزون تراپی برای درمان چه بیماری هایی مفید است؟

عفونت

هر گونه عفونتی شامل قارچ، باکتری، انگل و ویروس و … با استفاده از روش اوزون تراپی قابل درمان است.

تسکین دهندگی درد

دردهای ناشی از تبخال، زونا، اسپاسم عضلانی و سایر آسیب هایی که باعث ایجاد درد می شود، با اوزون درمانی تسکین می یابند.

التهاب

التهاب هایی که در نتیجه حساسیت، مشکلات پوستی، بیماری ایدز، آرتروز، دیابت و … به وجود می آید، با استفاده از روش نوین درمانی اوزون تراپی قابل درمان است.

کاربرد اوزون درمانی

در مواردی که بیمار در معرض درد، التهاب و تخریب تاندون، مفصل یا دیسک کمر و گردن باشد، اوزون درمانی می تواند برای کاهش درد و التهاب بسیار تاثیرگذار عمل کند. به این صورت که مواد داخل مفصل می تواند با رادیکال های آزاد درون اوزون ترکیب شوند و کم کم باعث از بین رفتن درد و التهاب شود. همچنین در مواردی که فرد به آرتروز مفاصل زانو یا شانه مبتلا شده است، در معرض تخریب غضروف مفصل قرار دارد که این مسئله نیز باعث ایجاد التهاب و تورم و درد می شود. البته در مواردی که التهاب با دارو قابل درمان باشد، داروهای ضد التهابی تجویز می شود. یا با تزریق کورتون و هیالاز در مصرف نیاز به اوزون درمانی نخواهد بود. و برعکس آن نیز ممکن است اتفاق بیفتد و در مواردی که تخریب مفصل به سرعت پیش می رود و سن و شرایط بیمار برای اوزون درمانی مناسب نیست، ناچار به جراحی و تعویض مفصل خواهند بود. اما در شرایط دیگر یعنی زمانی که دارو درمانی موثر نباشد و بیمار نیز شرایط جراحی ندارد، اوزون درمانی می تواند راهی موثر برای درمان مشکلات و اختلالات مفصلی باشد. به این صورت که با تزریق ده سی سی گاز اوزون می توان تا حد زیادی التهابات و درد ناشی از آسیب های مفصلی را کاهش داد.

کاندیدای مناسب برای اوزون درمانی

همانطور که گفتیم روش اوزون تراپی به این شکل است که با ترکیب رادیکال های درون اوزون و مواد داخل مفصل می توان تاثیر بسزایی روی تسکین درد و التهاب و جلوگیری از تخریب مفاصل داشت. فتق دیسک نیز یکی از بیماری هایی است که با اوزون تراپی درمان می شود. علاوه برآن آرتروز در هر نوع مفصلی اعم از زانو و شانه و … تاثیرگذار است و برای اختلالات ناشی از مفاصل می توان از این روش درمانی بهره مند شد.

مزایای اوزون تراپی

اوزون تراپی برای درمان و تسکین درد بسیاری از بیماری ها موثر است و مزایای خاص خود را دارد که عبارتند از:

بهبود گردش خون بدن انسان و تمیز ردن رگ ها و شریان ها و در نتیجه رسیدن اکسیژن به تمامی نقاط بدن

متوقف کردن فعالیت باکتری ها و ویروس ها و قارچ ها و ایجاد بهبود سریع

افزایش سرعت بهبود و تحریک سیستم ایمنی بدن بیمار

توقف خونریزی

بهبود عملکرد مغز و حافظه و خونرسانی به مغز

تسکین درد و عادی کردن شرایط برای تولید هورمون و آنزیم در بدن

اوزون درمانیمقالات

اوزون تراپیاوزون تراپی دیسک کمراوزون درمانیاوزون درمانی زانوتکارتراپیدیسک کمرسیاتیکطب فیزیکی و توانبخشی