اوزون تراپی دیسک کمر در تهران

امروزه بی تحرکی در افراد جامعه افزایش چشم گیری دارد با مدرن شدن زندگی ها، مردم کمتر به خودشان سخت می گیرند و اینترنت هم کار را برای آنها آسان کرده تا برای هر کاری مجبور به فعالیت بدنی نباشند. به همین دلیل بی تحرکی، فتق دیسک و ستون فقرات و دیسک کمر به بیماری شایعی تبدیل شده است. بیماران زیادی هستند که برای درد کمر خود نزد متخصصان در تهران مراجعه می کنند و متوجه دیسک در ستون فقرات خود می شوند. این افراد بعضا دیسک های سختی را تحمل می کنند که نیاز به جراحی دارد. اوزون تراپی دیسک کمر در تهران درمان خوبی برای از بین بردن دیسک کمر است.

راه های درمان دیسک کمر

در کل برای از بین بردن دیسـک کمر از دو روش درمان استفاده می شود. روش تهاجمی و روش غیر تهاجمی.

در روش تهاجمی بیمار باید جراحی شود. اما در روش غیر تهاجمی این چنین نیست. بیمار با روش هایی که پزشک به آن معرفی می کند، می تواند بدون اینکه جراحی باز انجام دهد درمان شود.

اوزون تراپی دیسـک کمر در تهران یکی از بهترین روش ها با حداقل تهاجم است که برای درمان این بیماری معجزه می کند.

هدف از اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

دردهای مزمن ناشی از مشکلات مربوط به کمر، با روش های مختلفی از جمله اوزون تراپی و دارو و جراحی و … درمان می شود.

مشکلات ناشی از درد کمر باعث می شود دامنه فعالیت های انسان محدود شود. و غالبا در افراد بالای 65 سال این مشکلات ایجاد می شود. چون در این سنین ستون فقرات با فشار آوردن به دیسک های غضروفی، عصب های نخاعی و سایر ساختارهای نزدیک به ستون فقرات، باعث ایجاد درد می شود. استفاده از اوزون تراپی باعث می شود این دردها کاهش یابد. و در مواردی که بیمار فتق دیسک دارد، وضعیت بیمار بهبود پیدا می کند. بنابراین می توان گفت هدف از اوزون تراپی، کاهش درد، التهاب و پیشرفت بیماری است.

تزریق اوزون برای فتق دیسک کمر، تنگی نخاع و سندروم جراحی شکست خورده مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یک درمان مکمل شناخته شده است. این روش درمانی کاملا ایمن بوده و در بسیاری از موارد باعث شده بیمار به جراحی نیاز پیدا نکند.

آمپول اوزون برای دیسک کمر

تزریق اوزون در داخل دیسک کمر از درمان های متداول درمان دیسک کمر است. این نوع درمان مخلوطی از اوزون و اکسیژن است. علاوه بر این ها عده ای از پزشکان مقداری استروئید نیز به داخل ستون مهره ها تزریق می کنند. البته این نوع درمان برای افرادی که دچار ضعف عضلانی هستند، تاثیر زیادی ندارد. چون این افراد حتما باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

امروزه کمردرد بیماری شایعی است که در بسیاری از افراد ایجاد می شود و با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه کمردرد و از دست دادن روزهای کاری باعث ایجاد دردسرهای فراوانی می شود. و علت اصلی کمردردها بیماری دیسک کمر است. تا جایی که حدود 40 درصد از کمردردها را می توان به دیسک کمر نسبت داد. این نوع بیماری به پا نیز سرایت می کند و باعث ایجاد سیاتیک می شود.

عوامل موفقیت آمیز بودن اوزون تراپی

اوزون تراپی دیسک کمر و موفقیت آمیز بودن  آن به عواملی بستگی  دارد که عبارتند از:

انتخاب درست بیماران «یعنی بیمار باید با توجه به سابقه پزشکی خود و با توجه به MRI توسط پزشک، تشخیص دهد  که آیا اوزون تراپی یا اوزون درمانی نتیجه بخش خواهد بود یا خیر «

متخصص مهارت لازم را برای انجام اینکار داشته باشد.

پروتکل های مناسب رعایت شوند.

روش عمل اوزون تراپی دیسک کمر در تهران

بیمار به اتاق عملی که مجهز به دستگاه سی _آرم می باشد برده می شود. سپس بصورت دمرو (روی شکم( می خوابد تا دیسک مشکل دار مشخص شود.

اول تزریق بی حسی انجام می شود و بعد از آن سوزن دیسکو گرافی وارد دیسک مشخص شده می شود.

در مورد با درد در طول انجام این فرایند هم هیچ نگران نباشید. بیماران به راحتی درد آن را تحمل می کنند و حتی در حین انجام آن به راحتی می توانند با پزشک خود گفت و گو کنند.

مزایای اوزون تراپی دیسک کمر

از مزیت های اوزون تراپی دیسک کمر در تهران می توان به کم هزینه بودن، عوارض کم و دوره نقاهت کم اشاره کرد.

اوزون تراپی دیسک کمر در تهران بسیار محبوب بوده و کم تهاجمی بودن آن باعث شده است بیماران زیادی شانس استفاده از آن را قبل از عمل جراحی انجام دهند.

فواید اوزون تراپی

وقتی اوزون وارد بدن انسان می شود، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد. که به تبع این واکنش شیمیایی در نهایت اثرات متبتی را در بدن شاهد خواهیم بود.

این اثرات مثبت عبارتند از:

افزایش اکسیژن رسانی به بدن

اوزون تراپی از پتانسیل درمانی بالایی برخوردار است که یکی از آن ها افزایش اکسیژن رسانی به بدن است. و از ویژگی‌های دیگر آن می ‌توان به سادگی استفاده، اثربخشی و قدرت بالا اشاره کرد.

تاخیر در روند پیری

اوزون تراپی عملکرد جسمی و فکری را تقویت می ‌کند، به خواب آرامش بخش کمک می‌ کند، به تدریج درد را کاهش می ‌دهد، تمایلات جنسی را تقویت می‌ کند، خلق و خو را بهبود می ‌بخشد و برای مو و پوست نیز مفید است.

افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

از آن جایی که با این روش درمانی بافت های بدن غنی از اکسیژن می شوند، سیستم ایمنی بدن انسان بهبود می یابد. و هوشیاری و تمرکز و انرژی فرد تقویت می شود.

نتایج این روش درمانی کاملاً مشهود است و به طور کلی می ‌توان از جلسه سوم تا پنجم نتایج آن را مشاهده کرد.

محدود کردن رادیکال های آزاد

این روش درمانی که بعنوان یک مکمل درمان محسوب می شود، و برای درمان ‌های رایج سرطان و تأثیر مثبت آن بر کیفیت زندگی بیماران با تحقیقات گسترده ‌ای اثبات شده است

عوارض اوزون تراپی دیسک کمر

اگر این روش توسط پزشک متخصص ماهر انجام شود بسیار ایمن است اما ممکن است عوارضی به ندرت در برخی افراد که این روش را انجام می دهد دیده شود که عبارتند از:

آسیب به ریشه های عصبی

عفونت دیسک

خونریزی شبکیه

مراقبت های بعد از اوزون تراپی

اگر اوزون تراپی انجام داده اید، و می خواهید نتیجه بهتری از آن کسب کنید، باید به نکاتی که در این بخش گفته می شود توجه کنید.

مهم ترین مسئله ای که بعد از اوزون تراپی باید به آن توجه کنید، این است که بدن خود را باید هیدراته کنید. یعنی باید از هرگونه سموم دور باشید. مثلا اب تصفیه شده استفاده کنید.

از مواد معدنی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. چون مواد معدنی حاوی آنزیم هایی هستند که علاوه بر فواید زیاد برای بدن باعث از بین رفتن سموم بدن نیز می شود.

هنگام استحمام از آب خنک استفاده کنید. چون دوش گرفتن با آب داغ باعث می شود سموم زیادی وارد بدن شما شود. و برای هیدراته بودن بدن لازم است این سموم را از خود دور کنید و با آب خنک دوش بگیرید.

درمان فتق دیسک با اوزون

با استفاده از اوزون درمانی می توان ناحیه آسیب دیده دیسک را درمان کرد. از آنجا که درد با فشرده شدن اعصاب یا عضلات ایجاد شده است، بنابراین با کاهش فتق می‌ توان درد را از بین برد و همه این‌ ها بدون نیاز به عمل جراحی است.

خدمات کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمودآبادی در تهران

در کلینیک فوق تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمودآبادی در تهران بیمار مورد معاینه کامل قرار می گیرد. و تمامی مشکلات ناشی از دردهای ستون فقرات کمر و گردن بررسی و درمان می شود. همان‌طور که می ‌دانید یکی از مهم‌ ترین علل ایجاد درد در ناحیه کمر، فتق دیسک بین مهره‌ های ستون فقرات است.

در مجموعه تخصصی دکتر محمودآبادی می‌ توانید با بهترین جراح کمر در ایران مشورت کرده و مناسب ‌ترین شیوه درمانی را جهت رفع مشکلاتی مانند آرتروز و دیسک برای خود برگزینید. همچنین که می‌ توانید از مشاوره‌ های تخصصی بهترین پزشکان فوق تخصص دیسک کمر در تهران در زمینه عمل لیزری دیسک کمر نیز بهره ‌مند شوید.

اوزون درمانیمقالات

اوزون تراپیاوزون تراپی زانواوزون درمانیتکارتراپیمزایایی اوزون درمانی