هزینه اوزون تراپی زانو

زانو به دلیل ساختار خاص و تحمل وزن فرد و همنطور تحرک بالا بیشترین آسیب‌ها را در طول زندگی فرد می‌بیند. درد زانو اگر زیاد و غیر قابل تحمل یاشد در کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد و راه رفتن را دچار اختلال می‌کند. یکی از راه‌های کاهش درد، اوزون‌تراپی زانو است. اوزون‌تراپی باید در کلینیک‌های تخصصی و توسط پزشک مجرب انجام شود تا تاثیر گذار باشد و آسیبی نیز به فرد نزند.در این مقاله به هزینه اوزون تراپی زانو میپردازیم.

 

هزینه اوزون تراپی زانو

اوزون تراپی زانو چیست؟

اوزون همان مولکول اکسیژن است البته به شکل سه‌تایی (O3). این شکل از مولکول اکسیژن در اوزون‌تراپی زانو کاربرد دارد زیرا اوزون مولکولی اکسید کنند و قدرتمند است و با تزریق آن با مفاصل درد را کاهش می‌دهد. در واقع اوزون‌تراپی زانو موجب افزایش جریان خون در مفاصل، افزایش اکسیژن رسانی به بافت‌ها و همچنین تحریک ترمیم بافت آسیب دیده می‌شود.

فواید اوزون تراپی زانو

اوزون‌تراپی زانو که به عنوان یک راه درمانی کم خطر و مناسب شناخته شده است. برخی از مزایای اوزون‌تراپی در زیر آمده است.

  • تحریک و بهبود سیستم ایمنی بدن
  • تقویت و بهبودی سیستم انتی اکسیدانی
  • افزایش سطح اکسیژن و انرژی درون سلولی
  • افزایش اثرگذاری و عملکرد بهتر شیمی درمانی و پرتو درمانی
  • از بین بردن قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌های مقاوم
  • کاهش درد زانو
  • ترمیم و بهبودی بافت‌ها و غضروف زانو
  • بهبودی شکستی‌ها

عوارض اوزون‌تراپی زانو

پزشک متخصص و با تجربه باید اوزون‌تراپی زانو را انجام دهد. هر چند اوزون‌تراپی زانو تقریبا بی‌خطر و کم ریسک است اما به هر حال با توجه به شرایط بیمار ممکن است مشکلاتی بوجود آید که به مرور برطرف می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد:

سرگیجه

افزایش فشار خون

درد در زانو

بی‌حسی سر انگشتان

مراقبت های بعد از اوزون تراپی زانو

پس از تزریق اوزون شما تا چند روز شاهد افزایش درد یا بدتر شدن آن خواهد بود که کاملاً طبیعی است و پس از مدتی بهبود پیدا خواهید کرد.

ممکن است شما در محل تزریق اوزون دچار درد و ناراحتی شود که درد شما به مدت ۴۸ ساعت برطرف می‌شود اما در صورتیکه دچار برخی علائم و نشانه‌ها از قبیل احساس گرما، قرمزی و تورم در محل تزریق شدید و این علائم بیش از دو روز طول کشید باید به پزشک خود اطلاع دهید.

برای تسکین درد به مصرف داروهایی بپردازید که توسط پزشک تجویز شده است اما از مصرف داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب از قبیل ایبوپروفن، ناپروکسن، الوو، ادویل و آسپیرین خودداری کنید. در مواردی که درد شدید است می‌‌توانید از آسپرین به عنوان یک داروی مسکن استفاده کنید.

از قرار دادن کمپرس یخ روی زانوی خود اجتناب کنید. پس از درمان بهتر است از گرما درمانی استفاده نمایید. در صورتی که درد خیلی زیاد باشد می‌توانید از کمپرس گرم و سرد استفاده کنید. برای این کار کمپرس گرم یا پد گرمایی را به مدت سه دقیقه روی زانوی خود بگذارید و کمپرس یخ را به مدت یک دقیقه روی آن قرار دهید و این فرایند را سه مرتبه تکرار کنید. شما می‌توانید این کار را در طول روز سه بار انجام بدهید.

از فرو بردن محل تزریق درون آب گرم به مدت ۳۶ ساعت خودداری کنید تا از بروز عفونت و واکنش به گرما جلوگیری شود.

به زانوی خود استراحت بدهید. پزشک شما را تشویق می‌‌کند یک تا سه روز اول پس از درمان به پیاده روی یا حرکات سبک بپردازید و پس از آن که توانایی بدن شما افزایش پیدا کرد می‌توانید فعالیت ورزشی خود را افزایش دهید اما هر موقع دچار درد شدید از فعالیت خود دست بکشید.

پس از تزریق انجام برخی تمرینات ورزشی از قبیل دوچرخه ثابت یا پیاده روی و شنا توصیه می‌گردد. پزشک به شدت از شما می‌خواهد که از انجام هرگونه فعالیت ورزشی که باعث بروز مشکل می‌شود خودداری نمایید. فعالیت ورزشی سنگین، برداشتن اجسام سنگین یا وزنه برداری و ورزش با وزنه تا ۳ هفته پس از تزریق اوزون ممنوع است.

درد بعد از تزریق اوزون

قبل از تزریق اوزون، ماده‌ی بیحس ‌کننده‌ی موضعی در محل تزریق می‌شود. همچنین قبل از انجام اوزون ‌درمانی، داروی آرام‌بخش وریدی به بیمار تزریق می‌شود و بنابراین در حین انجام اوزون درمانی، بیمار کاملا احساس راحتی می‌کند. البته تزیق آرام‌بخش خیلی ضروری نیست و برای راحتی بیمار است، خصوصا که می‌توان در صورت درخواست بیمار، اوزون‌درمانی را تحت بیهوشی موضعی انجام داد.

 

هزینه اوزون تراپی زانو

هزینه اوزون‌تراپی چقدر است؟

اوزون‌تراپی در جلسات متعدد انجام می‌شود و تعداد جلسات از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. تعداد جلسات بر هزینه اوزون تراپی زانو تاثیر می‌گذارد. از جمله موارد دیگر تاثیر گذار در هزینه اوزون‌تراپی زانو تبحر و شهرت پزشک است. حتی مکان کلینیک و خدماتی که ارائه می‌دهند نیز در این هزینه اثر می‌گذارد.  اوزون‌تراپی زانو بصورت سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری در بیمارستان نیست همین امر هزینه اوزون‌تراپی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکارتراپی،ارتوکین،اوزون تراپی

 

اوزون درمانیمقالات

اثرات درمانی اوزون تراپیاوزون تراپیاوزون تراپی زانوتکارتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *