چه بیماری هایی با اوزون درمانی درمان می شوند؟

اوزون درمانی به نوعی از روش درمانی گفته می شود که در آن از گاز یا محلول اوزون برای درمان و تسکین درد استفاده می شود. این روش درمانی جزو شاخه پزشکی جایگزین محسوب می شود. در اوزون درمانی یا اوزون تراپی از گاز اوزونی که توسط دستگاه مخصوصی از اکسیژن به دست می‌ آید، استفاده می ‌شود. و وارد بدن می شود. میزان غلظت گاز اوزون توسط پزشک تعیین می شود اما به طور کلی بین 20 تا 50 میکروگرم باید باشد. گاز اوزون دارای خواص مختلفی است که از جمله آن‌ ها می ‌توان به خاصیت ضد التهاب بودن، ضد درد بودن و اثرات رژنراتیو (ترمیمی) آن اشاره کرد. در ادامه با ما هراه باشید تا به پاسخ این سوال که چه بیماری هایی با اوزون درمانی درمان می شوند؟ بپردازیم.

 

چه بیماری هایی با اوزون درمانی درمان می شوند؟

اوزون تراپی برای درمان چه بیماری‌ هایی استفاده می ‌شود؟

مشکلات تنفسی

اوزون تراپی باعث افزایش سطح اکسیژن روی بدن می شود و با کاهش استرس و فشار به ریه ها کمک می کند تا راحتتر تتنفس کنند. این روش درمانی باعث بهبود کیفیت زندگی و توانایی ورزش کردن در افراد مبتلا به افراد معتاد و سیگاری نیز می شود.

آسم

آسم به نوعی بیماری تنفسی است. و باعث ایجاد التهاب در ریه می شود. انجام منظم اوزون تراپی باعث کاهش التهاب در خون و تنظیم استرس اکسیداتیو می ‌شود. و این مسئله سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

دیابت و درمان زخم ناشی از آن

اوزون تراپی در افراد مبتلا به زخم پا دیابتی تا حدود زیادی به بسته شدن زخم و کاهش خطر بروز عفونت کمک می ‌کند.

اختلالت در سیستم ایمنی

کسانی که دچار اختلال در سیستم ایمنی بدن خود هستند، می توانند با اوزون تراپی تا حدودی از این بیماری جلوگیری کنند. چرا که این روش درمانی تا حدود زیادی به تحریک سیستم ایمنی کمک می‌ کند.

مشکلات قلبی

تحقیقات نشان می دهد که اوزون درمانی توانسته برای افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند نتیجه بخش باشد. و باعث جلوگیری از عروق کرونر و سکته قلبی می شود.

اختلالات دستگاه گوارش

درمان هپاتیت C مزمن، سیروز کبدی و زخم های ناشی از دستگاه گوارش می توانند توسط اوزون درمانی درمان شوند.

درمان انواع سرطان

البته اوزون به تنهایی در معالجه سرطان موثر نمی باشد. بلکه با استفاده از اوزون سلول های بدن تقویت شده و به روش معالجه اصلی سرطان کمک می نماید.

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکارتراپی،ارتوکین،اوزون تراپی

اوزون درمانیمقالات

اوزون تراپیاوزون درمانیخارپاشنهدرمان بیماری ها با اوزون تراپیکاربرد طب فیزیکی در زانو دردموارد استفاده شاک ویوتراپی در طب فیزیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *