درمان مشکلات بدن با کمک طب سوزنی الکتریکی

در مورد طب سوزنی زیاد شنیده ایم، علم و هنر بسیار پیچیده ای که از شرق آسیا آمده و مردمان این بخش از جهان به شدت در آن مهارت و تبحر دارند اما طب سوزنی الکتریکی چیست و چه کارکردی دارد؟ درمان مشکلات بدن با کمک طب سوزنی الکتریکی چگونه انجام می شود؟

درمان مشکلات بدن با کمک طب سوزنی الکتریکی
طب سوزنی الکتریکی (Electroacupuncture) به نوعی درمان نوین برخی بیماری ها توسط دو سوزن گفته می شود که با فرو کردن سوزن ها در نقاط مختلف و متصل کردن سیم هایی به این دو سوزن، پالس های الکتریکی ضعیفی بین دو سوزن جریان یافته و سبب بهبودی آن بیماری می شود. درمان مشکلات بدن با کمک طـب سوزنی الکتریکی بسیار بهتر بوده و می تواند مشکلات و بیماری های مختلفی را رفع نماید.

موارد کاربرد طب سوزنی الکتریکی

از این نوع درمان مهم و نوین می توان برای کاهش علائم، دردها و رفع بیماری های مختلفی استفاده نمود. برخی از این بیماری های عبارتند از:
– آتروز (که دردهای مختلف و بعضاً کلافه کننده ای دارد)
– استرس (می تواند تمامی فعالیت های زندگی را مختل نماید)
کاهش درد در نواحی مختلف بدن
– کاهش علائم و مشکلات تهوع در شیمی درمانی
– …

چگونگی فرآیند و هدف از طب سوزنی الکتریکی

در طب سنتی چینی اعتقاد بر این است که انرژی بدن از مسیرهای مشخصی برای ادامه روند زندگی و کارکرد بهتر اعضای بدن عبور می کند. گاهی این مسیرها که «مریدیان» نام دارند مسدود می شوند.
سوزن های الکتریکی در این مسیرها کاشته شده و با القاء پالس های الکتریکی، این مسیرها باز شده تا جریان انرژی بهبود یابد؛ درمان مشکلات بدن با کمک طـب سوزنی الکتریکی به این شکل انجام می شود.

آیا درمان با این روش درد دارد؟

جریان الکتریکی استفاده شده در الکتروآکوپانکچر مستقیماً به بدن شما وارد نمی شود.

اگرچه ممکن است کمی احساس سوزش یا ارتعاش کنید، اما به غیر از پاره شدن سریع پوست هنگام وارد شدن سوزن، نباید هیچ دردی احساس کنید

بسیاری از افراد می گویند هیچ دردی نداشته ؛ حتی هنگام وارد شدن سوزن ها.

طب سوزنی الکتریکیمقالات