درمان شانه یخ زده با طب سوزنی

طب سوزنی یک روش درمانی مطمئن و بی ضرر برای درمان انواع بیماری هاست. در این روش متخصصان با وارد کردن سوزن های کوچک و ظریف به نقاط خاصی از پوست، عصب های ان ناحیه را تحریک می کردند. این روش درمانی برای درمان انواع بیماری های مختلف از جمله درد شانه، یخ زدگی شانه و سایر مشکلات ناشی از تحرکات عصبی استفاده می شود. در این مقاله به مسائل مربوط به درمان شانه یخ زده با طب سوزنی می پردازیم.

 

 

درمان شانه یخ زده با طب سوزنی

شانه یخ زده

اصطلاخح شانه یخ زده عبارت است. از گرفتگی و سخت شدن مفصل شانه به دلیل زخم شدن بافت آن که منجر به حرکت دردناک شانه و يا بی تحرکی شانه می شود.

در برخی موارد در نتیجه التهاب نیز این عارضه صورت می گیرد. به این صورت که بافت پوشاننده یک مفصل دچار التهاب می شود. و تحرک برای مفاصل شانه سخت می شود. یا با درد همراه است.

البته در مواردی که بیمار یک عمل جراحی انجام می دهد. و در پی آن نتواند دست های خود را حرکت دهد. این بی تحرکی نیز موجب ایجاد شانه یخ زده می شود.

با همه این ها هنوز دلیل قطعی و شناخته شده ای برای این بیماری پیدا نشده است.

تشخیص شانه یخ زده

بیماری گرفتگی یا یخ زدگی شانه از جمله بیماری هایی است که تا به مراحل اولیه نرسد، قابل تشخیص نیست. بعد از درد و مشکلاتی که ناشی از یخ زدگی شانه ایجاد می شود، بیمار به پزشک مراجعه می کند و پزشک در ابتدا یک ارزیابی کلی از وضعیت بمار به دست می آورد تا بتواند ریشه بیماری و میزان حاد بودن آن را بررسی کند. حرکت دادن شانه در وضعیت های مختلف توسط پزشک باعث می شود تا الگوی خاصی در نحوه حرکت شانه شما را پیدا کند که به این الگوی حرکتی الگوی کپسولار می گویند. کپسولار از مشخصه های اصلی بیماری گرفتگی شانه محسوب می شود. علاوه بر این پزشک وضعيت شما را از نظر بيماری ‌ها و شرايط ديگری از قبيل ديابت، اختلالات غده تيروئيد و بيماری ‌های خود ايمنی که با عارضه خشکی شانه ارتباط دارند، بررسی می کند.

مزایای طب سوزنی

این روش درمانی از جمله روش هایی است که هیچگونه خطری برای بیمار ندارد. البته اگر به متخصص این رشته مراجعه کنید.

برای کنترل و تسکین درد بسیار مناسب است.

عوارض جانبی ندارد.

در مقابل داروهای شیمایی جایگزین بسیار مناسبی است.

یک نوع مکمل درمانی محسوب می شود. که خود نیز به تنهایی برای درمان انواع بیماری ها بسیار کاربردی است.

طب سوزنی برای شانه یخ زده

شانه یخ زده در اصطلاح به کپسولیت چسبنده می گویند. و به این دلیل به آن یخ زده می گویند که بافت همبند اطراف ساختار استخوانی مفصل شانه ضخیم می شود. و انقباض صورت می گیرد.

شانه ‌ی یخ زده معمولا همراه با درد زیادی است. اما اولین علائم ناشی از انقباض کپسول شامل سفتی و محدودیت حرکتی است. که به بی تحرکی ناشی از یخ زدگی مربوط می ‌باشد.

در اینجاست که طب سوزنی وارد عمل می شود .و با هدایت عضلات به سمت استفاده‌ ی متعادل از مفصل و افزایش ارتباطات عصبی عضلات با بافت‌ های خود روی سفتی و خشکی عضلات تاثیر گذاشته . و عمل توانبخشی شانه را انجام می ‌دهد.

طب سوزنی برای دررفتگی شانه

دررفتگی شانه زمانی رخ می دهد که استخوان شانه از حفره گلنوئید خود خارج شود. و حتی ممکن است در این حین شکستگی نیز رخ دهد. دررفتگی شانه به بسیاری از بافت های نرم آسیب می رساند و فضای بین استخوان های شانه را بریج می کند.

دررفتگی شانه نیاز به مراقبت بسیار جدی دارد و مفصل دررفته باید سریعا جای گذاشته شود. پس از انجام مراقبت ‌های پزشکی اولیه، طب سوزنی می ‌تواند در تسریع بهبود بافت نرم بسیار مفید باشد. اگر دررفتگی به خوبی بهبود نیابد، باعث کاهش تحرک شانه در آینده و افزایش احتمال در رفتگی مجدد ‌می شود.

 

درمان شانه یخ زده با طب سوزنینحوه عملکرد طب سوزنی

طب سوزنی باید توسط یک پزشک متخصص و کاربلد انجام شود به این شکل که پزشک سوزن های را در نقاط مختلف شانه وارد می کند البته در عمق کمی از بدن و حدود 10 تا 20 عدد. این سوزن ها بسیار کوچک و ظریف هستند بنابراین انجام طب سوزنی برای اکثر افراد دردی به همراه ندارد. همچنین برخی از انواع طب سوزنی از محرک‌های الکتریکی ضعیف که در سوزن‌ ها جریان دارد استفاده می‌کنند، یا اصلا از هیچ سوزنی استفاده نمی‌ کنند.

برای مثال، آکیو پرشر یا فشار درمانی معمولا “طب سوزنی بدون سوزن” است که با ماساژ و فشار به نقاط خاصی از بدن انرژی تجمیع شده در بدن را تحریک می کند.

برای درمان شانه یخ زده با طب سوزنی می توانید به کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمودآبادی مراجعه کنید. این کلینیک تخصصی با توجه به شدت و وخامت بیماری شما روش درمانی خاصی برای بهبود شما در نظر می گیرد.

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکارتراپی،ارتوکین،اوزون تراپی

طب سوزنیمقالات

اوزون تراپیتکارتراپیخارپاشنهشانه یخ زده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *