درمان درد آرنج

درمان درد آرنج : درد آرنج معمولاً بسیار مبهم است و بر خلاف این که درد آن شاید در کل به اندازه گردن درد خطرناک نباشد ولیکن از آنجایی که در عمده حرکات اندام های فوقانی آرنج و خم و راست کردن ساعد نقش مهمی دارد در نتیجه درد آن برای بیمار عذاب آور و مانع حرکات روزانه خواهد بود.

درمان درد آرنج کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیدو مسئله مهم در خصوص درد آرنج وجود دارد که در افراد بسیاری مشاهده می شود. یکی این که در اکثر موارد ممکن است درد آرنج خود را به صورت درد دست و یا حتی درد بازو نشان دهد. می توان گفت شایع ترین علت درد ساعد اختلالات مربوط به آرنج و به ویژه آرنج تنیس بازان است. شایان ذکر است که درد آرنج امکان دارد مربوط به خود آرنج نباشد و درد ناحیه گردنی و به ویژه درد ریشه های C5 و C6 به آن ارجاع پیدا میکند و در اکثر موارد درد بارزی در قسمت گردن احساس نمی کنیم.

همانطور که قبلاً اشاره نمودیم، ممکن است آرنج منشاء درد ما باشد ولیکن درد خود را در قسمت بند انگشتان دست نشان دهد در این صورت اکثر بیماران با احساس سفتی، خشکی، تورم و درد انگشت های دست نزد پزشک مراجعه می نمایند.

مهم ترین دلیل درد آرنج استفاده بیش از حد توان از این مفصل است. برداشتن اشیای سنگین وزن، انجام حرکات تکراری به طور مکرر و حتی شاید انجام یک عمل سبک در پوزیشن خاص به سادگی میتواند باعث آسیب دیدگی این مفصل شود.

از جمله شایعترین دلایل درد آرنج می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

آرنج گلف بازان و آرنج تنیس بازان: از آنجایی که تاندونیتهای اطراف آرنج در این رشته های ورزشی شایع تر است به این اسم معروف شده است.

آرتروز مفصل آرنج، شکستگی های آرنج، بورسیت آرنج، سندرم رادیال تانل، آرتریت های آرنج و گیر افتادگی های عصب همگی می توانند منجر به درد آرنج شوند.

روشهای درمان درد آرنج

از جمله روش های درمان درد آرنج عبارتند از:

اوزون درمانی برای درمان درد آرنج

اصولاً هر درد و عارضه ای در دستها می تواند به شدت دردناک و ناراحت کننده باشد زیرا تمام افراد در طول شبانه روز صدها بلکه هزاران بار از دست ها برای انجام کارهای مختلف استفاده می کنند به همین دلیل کوچکترین عارضه، بیشترین تاثیرات را خواهد داشت.

برای درمان دردهای آرنج یکی از بهترین راه ها استفاده از اوزون درمانی ست. این شیوه که تاثیرات بسیار فوری و مثبت آن سال هاست اثبات شده با شیوه ای بسیار بی درد و سریع انجام می شود.

ابتدا بیمار تحت بیهوشی موضعی قرار گرفته سپس توسط سرنگ مقدار مناسبی گاز اوزون به ناحیه آسیب دیده آرنج تزریق می شود. با تزریق این گاز، از همان ابتدا کمی تخفیف درد و سبک شدن احساس خواهد شد. سپس به تدریج اما به سرعت دردها و آسیب ها با افزایش خونرسانی و تغذیه بیشتر، فوراً درمان می شوند.

گاز اوزون به دلیل تاثیر فوری بر بافت اطراف آرنج، آن ناحیه را به عنوان مرکزی آسیب دیده، دارای کمبود اکسیژن و نیاز به مواد مغذی بیشتر به مغز معرفی می کند و مغز نیز سریعاً با افزایش گردش خون و افزایش خونرسانی، سبب بهبودی در مدت زمانی بسیار کوتاه خواهد شد.

این شیوه درمان درد آرنج توسط دکتر احمد محمود آبادی در بالاترین سطح انجام می شود.

مشکلات دست و پامقالات

آرتروز مفصل آرنجآرنج تنیس بازاندرد آرنجدلایل بروز درد آرنجشکستگی های آرنج