درمان دستی

درمان دستی : اکثر افرادی که به دنبال شیوه های درمان جایگزین برای درد در ناحیه گردن، کمردرد و یا دیگر مشکلات ستون فقرات (به علت بروز حوادث مختلف نظیر آسیب های ورزشی، تصادفات رانندگی و کشیدگی عضله) هستند معمولاً تمایل دارند از درمان ‌های دستی به این منظور استفاده نمایند. ممکن است برای برخی از افراد میزان بالای استفاده از این شیوه درمانی غیرقابل باور و عجیب باشد.

درمان دستی کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیاین متد برای ارزیابی، درمان و پیشگیری از طیف گسترده ای از اختلالات و بیماری های فیزیکی به کار می رود. پزشک، ترکیبی از کشش ها، حرکات، ماساژ بافت نرم و تکنیک‌ های درمان دستی را روی مفاصل و عضلات به کار می برد تا عملکرد آن ها را بهبود بخشد و درد بیمار را متوقف کند.

متخصص طب فیزیکی برای درمان مشکلات گردن، زانو و یا کمر از دستکاری ستون فقرات با واد کردن فشار دست و دیگر شیوه های نظیر آن استفاده می نماید. با توجه به نظریه ‌های موجود برای این شیوه درمانی، هماهنگی مناسب ساختار اسکلتی عضلانی بدن (به ویژه در قسمت ستون فقرات) می تواند موجب گردد بدون نیاز به مصرف دارو یا انجام جراحی، بدن وضعیت آسیب ‌دیدگی خود را بهبود بخشد. در واقع از این متد به منظور بازیابی قابلیت حرکتی مفاصل استفاده میشود. در نتیجه این روش درمانی اغلب برای تسکین درد استخوان‌ها، عضلات، مفاصل و بافت‌ های پیوندی نظیر تاندونها، غضروف ها و رباط ها به کار می رود. برخی اوقات جهت کسب بهترین نتیجه ممکن از این شیوه همراه با دیگر روشهای درمان سنتی استفاده می ‌شود.

چه مشکلاتی را می ‌توان با استفاده از تکنیک درمان دستی برطرف نمود؟

طیف وسیعی از مشکلات گردن و کمر را می ‌توان با بکارگیری از این متد درمان کرد:

• مشکلات ناشی از اعمال فشار مکرر به بدن مانند نشستن در وضعیتی که پشتیبانی مناسب از کمر وجود نداشته باشد.
  • کمردرد در دوران بارداری
  • مشکلات مربوط به آسیب ‌دیدگی هایی نظیر زمین خوردن
  • دیسک گردن
  • دیسک کمر