مراحل درمان با تکار تراپی

مراحل درمان با تکار تراپی : در این مقاله توضیحاتی در خصوص مراحل درمان با تکار تراپی ارائه می گردد. زمان مراجعه به متخصص طب فیزیکی برای درمان با تکار تراپی ابتدا پزشک سؤالاتی در خصوص سابقه پزشکی بیمار می پرسد. مواردی وجود دارد که نباید از تکار تراپی استفاده نمود که در این مقاله توضیحاتی در این رابطه ارائه می شود.

مراحل درمان با تکار تراپی کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیدر صورتی که متخصص اطمینان حاصل نمود که تکار تراپی برای شما هیچ زیانی ندارد طی مراحل زیر شما را برای انجام آن آماده خواهد کرد:

  1. خوابیدن روی تخت به گونه ای که هیچ فشاری روی شما نباشد و کاملاً ریلکس باشید.
  2. قرار دادن الکترود خنثی پشت ناحیه صدمه دیده. این الکترود اجازه میدهد جریان از بدن شما عبور نماید. این الکترودها اغلب صفحات بزرگ فلری هستند. می بایست تمام سطح پا یا دست یا هر بخشی از بدن که صدمه دیده را روی الکترود نگه دارید. چنانچه اتصال بدن با الکترود قطع شود درمان ناقص است و اثری نخواهد داشت.
  3. استفاده از کرم مخصوص جهت هدایت امواج و حرکت ساده صفحه روی پوست بدن
  4. پس از انجام سه مراحل فوق پزشک تکار تراپی را شروع می کند. با توجه به نوع درد و ناحیه ای که آسیب دیده متخصص از صفحات مقاومتی یا خازنی استفاده می نماید. البته میتوان هر دو صفحه را نیز به کار برد که این مسئله به نظر پزشک بستگی دارد.

موارد منع استفاده

با اینکه تکار تراپی در درمان درد ها اثرات شگرفی دارد و با هیچ عارضه ای همراه نیست، ولی در برخی افراد و شرایط نباید استفاده شود:

کسانی که دیابت پیشرفته دارند: افرادیکه که مبتلا به دیابت هستند امکان دارد برخی از قسمت های بدنشان بی حس شده باشد. در این نواحی نباید تکار تراپی انجام شود.

اشخاصی که در قلب خود باتری دارند: جریان الکتریکی برای اشخاصی که در قلبشان باتری دارند زیان بار بوده و عملکرد باتری را مختل می کند.

زنان باردار: به طور کلی در دوره بارداری نباید بدن تحت فرکانسهای مغناطیسی قرار گیرد مگر با نظارت متخصص. چرا که این امواج می توانند به جنین آسیب وارد کنند.

کسانی که به تومورهای سرطانی مبتلا هستند: تومورهای سرطانی امکان دارد تحت امواج تکار تراپی بزرگ شوند و یا ممکن است این امواج در روند روش های درمانی از جمله شیمی درمانی اختلال ایجاد کند.

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکار تراپیمقالات

تکار تراپیتکار تراپی چیست؟درمان با تکار تراپیمزایای تکار تراپیموارد منع استفاده از تکار تراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *