ملاحظات لازم در حین درمان دیسک کمر

ملاحظات لازم در حین درمان دیسک کمر : تمامی بیمارانی که دچار دیسک کمر هستند و دوره درمان در آن ها شروع شده لازم است یک پروتکل کلاسیک درمان را در منزل انجام دهند تا بتوانند بدون انجام جراحی درمان را با موفقیت به اتمام برسانند.

ملاحظات لازم در حین درمان دیسک کمر کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیباید گفت مهم ترین علت تحریک دیسک کمر خم شدن و چرخش از کمر میباشد که ما روزانه زیاد آن را انجام می دهیم، از انجام این حرکت پرهیز نموده و تلاش کنید از زانو خم شوید تا دیسک کمر مجدداً تحریک نشود.

طولانی نشستن شدیداً دیسک کمر را تحریک میکند. حداکثر مدت مجاز برای نشستن در افراد تحت درمان 20 الی 30 دقیقه و برای افراد سالم 60 دقیقه است.

تلاش کنید برای مدت 6 الی 8 هفته از جارو کردن اجتناب نمایید این وضعیت به علت خم شدن های مکرر این عارضه را شدیدتر میکند.

لازم به ذکر است که پیاده روی بیش از 150 متر برای افراد مبتلا به دیسک کمر مضر است.

پله یکی از تحریک کننده ترین عواملی است که موجب عود دیسک کمر می شود. حتی الامکان از پله دوری کنید.

در طول درمان بیماری دیسک کمر و هشت هفته پس از آن تلاش کنید حتی الامکان از مسافرت زمینی اجتناب نمایید.

یک اصل اساسی در پیشگیری و درمان دیسک کمر، استفاده از دستشویی فرنگی به جای دستشویی ایرانی است.

توصیه می شود برای شروع ورزشهای دیسک کمر از متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی مشورت بگیرید. توجه نمایید که بعنوان قانون کلی ورزشهای تقویتی کمر در مرحله درد ممنوع میباشند.

از  نشستن روی زمین حتی الامکان بپرهیزید چراکه باعث تحریک دیسک کمر می شود. توصیه می شود روی صندلی (نه مبل خیلی نرم) بنشینید. زاویه پشتی صندلی و نشیمنگاه آن کمتر از 95 درجه و بیشتر از 110 درجه نشود.

از نظر نحوه خوابیدن توصیه می شود به پشت و یا پهلو بخوابید ضمناً خوابیدن روی تخت با تشک نسبتاً سفت بهتر از خوابیدن روی زمین است.

لازم به ذکر است تنها حالتی که فشار دیسک کمر را کاهش می دهد خوابیدن میباشد. ایستادن، نشستن و راه رفتن فشار دیسک را افزایش می دهند، در نتیجه هر زمانیکه منزل هستید به ویژه در چهار هفته اول تحریک دیسک کمر سعی کنید استراحت کنید و دراز بکشید.

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

مشکلات کمرمقالات

بیماری دیسک کمرپیشگیری از بروز دیسک کمردرمان بیماری دیسک کمردرمان غیر جراحی دیسک کمردلایل بروز دیسک کمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *