درمان با تکار تراپی

در این مقاله در خصوص درمان با تکار تراپی توضیحات جامعی ارائه می شود. تکار تراپی یک روش درمانی است که در آن از جریان با فرکانس متغیر استفاده می شود. این روش دارای اثرات گرمایی و انرژی بخشی می باشد که باعث هایپر ترمی موضعی و افزایش جریان خون در بافتها می شود که نهایتاً روند بهبود را تسریع میکند.

درمان با تکار تراپی کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیتکار تراپی نوعی روند درمانی غیر تهاجمی و نوین می باشد که جریان خون و تعادل غشای سلولی را بهبود می بخشد و انرژی تبدیل درون سلولی را افزایش می دهد. دستگاه تکار از جریان با فرکانس بالا استفاده می نماید که باعث ترمیم بافتهای زیستی خواهد شد. پایین بودن سطح انرژی این دستگاه نشان دهنده این است که استفاده از آن غیر تهاجمی و مناسب بدن انسان است.

الکترود فعال به طور دستی در دست تکنسین تکار و اغلب به همراه ماساژ و کمی فشار روی بدن بیماران هدایت می شود. الکترود منفعل را روی کمر یا ناحیه دورتری از قسمت تحت درمان قرار می دهند تا مدار بسته شود.

تکار تراپی در رفع و درمان چه بیماری هایی مفید است؟

  • پارگی های تاندون ها و رباط ها
  • گردن درد
  • درمان شکستگی
  • آسیب تاندونها و بورس های مفصلی
  • صدمات عضلانی- اسکلتی
  • متابولیسم سلولی
  • کمردرد مزمن و حاد
  • برنامه های توانبخشی
  • کاهش التهاب و درد

باید گفت اگرچه درمان با تکار تراپی اغلب توسط ورزشکاران و زنان مورد استفاده قرار می گیرد، ولیکن برای اینکه اطمینان حاصل کنید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، توصیه می شود با تکنسین تکار مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید: لیزر پرتوان چیست و چه کاربردی دارد؟

عوارض

در تکار تراپی از جریان برق استفاده می شود ولی باید توجه داشت این شیوه درمانی با هیچ خطر و عوارضی همراه نیست. این دستگاه گرمای مطبوعی را در بافت قسمت تحت درمان منتشر می کند. تکنسین تکار در طول درمان از بیمار در مورد احساسی که دارد سؤال می کند و مانع هر گونه ناراحتی وی می شود. این روش بسیار آرامش دهنده و لذت بخش می باشد. جهت اطمینان از ایمنی بیمار، با تکار تراپی میتوان امپدانس الکتریکی را بطور دینامیک کنترل نمود که تنظیم کننده قدرت دستگاه در طول درمان مطابق با شرایط لحظه ای بافت تحت درمان می باشد که منجر به گرما بخشی یکنواخت و ایمن خواهد شد.

ماندگاری درمان

تکار تراپی باعث درمان فوری و ماندگار در افراد می شود. پایدار ماندن نتایج درمان به شرایط بیمار بستگی دارد و اینکه آیا افراد به تمرینات و توصیه های مورد تأیید تکنسین تکار عمل می کنند یا خیر.

جلسات تکار تراپی به طور معمول 20 الی 40 دقیقه به طول می انجامند و اغلب هفته ای 1 تا 3 بار انجام می شوند ولی این که برای هر اختلال و مشکلی چند مرتبه لازم است درمان با تکار تراپی را انجام داد به نیازها و شرایط بیمار بستگی دارد. در صورت لزوم، می توان از این روش به طور روزانه هم استفاده کرد. لازم به ذکر است درمان با تکار تراپی با هیچ دردی همراه نیست. بیماران در قسمت تحت درمان جریان گرما را احساس می کنند که بسیار خوشایند است.

 

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکار تراپیمقالات

درمان کمردرد مزمن و حاد با تکار تراپیدرمان گردن درد با تکار تراپیعوارض تکار تراپیکاربردهای تکار تراپیکاهش التهاب و درد با تکار تراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *