درمان روماتیسم ستون فقرات

در این مقاله روش های درمان روماتیسم ستون فقرات شرح داده می شود.

درمان روماتیسم ستون فقرات کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیروشهای درمانی متعددی برای تسکین درد و سفتی ناشی از این بیماری مورد استفاده قرار می گیرند، اما انجام حرکات ورزشی و توجه به وضعیت بدن در حفظ توانایی های حرکتی ستون فقرات و کمک به بیماران در از سرگیری زندگی عادی خود الزامی می باشد. از جمله روش های درمان این عارضه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

دارو درمانی

اولین اقدام برای درمان روماتیسم ستون فقرات تجویز داروهای مسکن و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی می باشد و اکثر افراد مبتلا به این بیماری برای چند مرتبه به استفاده از این داروها نیاز دارند.

انجام تزریقات

در موارد حاد و ناگهانی این عارضه از استروئیدها میتوان بعنوان درمانی کوتاه مدت استفاده نمود. معمولاً این گونه داروها به صورت تزریقی مستقیم به مفصل ملتهب و متورم و یا تزریقی تدریجی به عضلات قسمت درگیر مورد استفاده قرار می گیرند. امکان دارد به منظور کاهش التهاب ناشی از روماتیسم ستون فقرات، تزریق کورتیکواستروئیدهای موضعی نیز پیشنهاد شود.

فیزیوتراپی

استفاده از تکنیکهای فیزیوتراپی بخش بسیار مهم فرایند درمان روماتیسم ستون فقرات محسوب می گردد. متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی قادرند میزان توان عضلات را با ادغام برنامه های تمرینی افزایش داده و به بیماران در حفظ توانایی های حرکتی ستون فقرات و دیگر مفاصل کمک کنند. لازم به ذکر است که گردن و کمر به منظور پیشگیری از گرفتگی و سفتی می بایست به طور منظم تمرین داده شوند.

متخصص طب فیزیکی به منظور چگونگی حفظ وضعیت مناسب بدن دستوراتی را به بیمار ارائه خواهد داد. ضمن اینکه، امکان دارد پزشک از بیمار درخواست کند تا تکنیکهای آب درمانی که شامل انجام تمرین های مخصوص در استخر آب گرم میشود را انجام دهد.

اوزون درمانی

روش اوزون تراپی به علت آثار تسکین دهنده و ضد التهابی خود، در درمان این بیماری نتایج بسیار مطلوبی را دربردارد.

ماساژ درمانی

انجام ماساژ درمانی برای افرادیکه این بیماری موجب اسپاسم عضلانی و کاهش میزان انعطاف پذیری آن ها شده است، مفید می باشد.

لیزر درمانی

لیزر درمانی، شیوه ای منحصربه فرد می باشد که به منظور کاهش التهاب و درد و تسریع روند بهبودی بافتهای صدمه دیده ی ناشی از روماتیسم ستون فقرات به کار می رود.

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

مشکلات ستون فقراتمقالات

روش های درمان روماتیسم ستون فقراتروماتیسم ستون فقراتعلائم روماتیسم ستون فقراتعوارض روماتیسم ستون فقراتمشکلات ستون فقرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *