درد پشت مفصل زانو

درد پشت مفصل زانو : اصلی ‌ترین مفصلی که وزن بدن را تحمل می کند، زانو می باشد.

درد پشت مفصل زانو کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیلازم به ذکر است که این مفصل وظیفه حرکت دادن بدن را برعهده دارد. درد متوسط تا شدید در پشت زانو منجر به بی ثباتی آن در دوره پیری می گردد. با این که زانو درد در همه گروه های سنی شایع می باشد ولیکن در سنین جوانی به علت انجام بیش از اندازه فعالیت‌ های فیزیکی و استفاده زیاد از مفصل زانو، درد مزمن پشت زانو بیشتر روی می دهد که موجب ورم و کاهش استقلال فیزیکی شخص خواهد شد.

دلایل بروز

از جمله علل ایجاد درد در پشت مفصل زانو می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

از دیگر دلایل درد پشت مفصل زانو میتوان مواردی نظیر دررفتگی یا شکستگی مفصل زانو یا دررفتگی سایر استخوان‌ ها (فیبولا و تیبیا) را ذکر نمود که موجب قرمزی، ورم و درد شدید در این قسمت می ‌شوند به گونه ای که این علائم بعد از انجام فعالیت‌ های فیزیکی ساده شدیدتر می شوند.

ضمناً ضعف در ماهیچه ‌های پا به علت استفاده زیاد از آن ها، ورم مزمن و اختلالات غدد درون ‌ریز نیز امکان دارد منجر به درد پشت مفصل زانو گردند. نهایتاً به دلیل تغذیه نامناسب و با گذشت زمان و افزایش سن این درد در این قسمت از بدن ایجاد می شود.

عوارض

چنانچه درد پشت مفصل زانو درمان نشود، عوارض بسیار زیادی ایجاد خواهد شد. از جمله از این عوارض می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • احساس سفتی و چوب شدگی و کاهش دامنه حرکات
  • ایجاد اختلال در انجام کارهای روزانه به علت محدودیت حرکتی
  • درد یا حساسیت زیاد پوست که می ‌تواند کل اندام تحتانی بدن را تحت تأثیر قرار دهد.
  • تغییر رنگ پوست
  • درد، ورم، ضعف و ادما

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

مشکلات زانومقالات

آرتروز زانوپارگی مینیسک زانودرمان درد پشت زانودلایل ایجاد درد در پشت مفصل زانوعلائم پارگی مینیسک زانومتخصص طب فیزیکی و توانبخشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *