مراقبت‌های بعد از اوزون تراپی زانو

اوزون تراپی نوعی درمان جایگزین می‌باشد که توسط گاز اوزون ( O3 ) انجام می‌شود، هنگامی که پزشکان این گاز را وارد بدن می‌کنند، در بدن یک واکنش شیمیایی سریع رخ می‌دهد که در نهایت منجر به اثرات بیولوژیکی و مثبتی در بدن خواهد شد، بعد از تزریق گاز اوزون باید یک سری اقدامات انجام شود تا نتایج ازون تراپی مطلوب و کامل شود. در این مقاله به مراقبت‌های بعد از اوزون تراپی زانو میپردازیم.

مراقبت‌های بعد از اوزون تراپی زانو

از جمله مهم‌ترین اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.استراحت: بهتر است بعد از انجام اوزون تراپی ۴۸ ساعت استراحت کنید و فعالیت‌های سنگین به هیچ وجه انجام ندهید، تا روند بهبود و ساخت کلاژن با اختلال مواجه نشود.
2. استفاده از پدهای گرم و کمپرس سرد: بعد از انجام اوزون تراپی برای کم کردن میزان التهاب توصیه می‌گردد از پدهای گرم و سپس کمپرس سرد استفاده کنید و در آخر هم بالا نگه داشتن اندام‌های تحتانی توصیه می‌گردد.
3. رژیم غذایی: به مدت دو هفته سعی کنید در رژیم غذایی خود از روغن ماهی و مکمل‌های این ماده استفاده کنید و همچنین مصرف پروتئین را در مدت دو هفته در رژیم غذایی خود بیشتر کنید.
4. مصرف دارو: چنانچه بعد از انجام اوزون تراپی احساس درد داشتید برای کاهش التهاب و درد می‌توانید از مواد و داروهای طبیعی با راهنمای پزشک استفاده کنید و داروهای مسکن مثل ایبوپروفن، آسپرین و داروهای ضد التهابی را مصرف نکنید.
5. هیدراته شدن بدن: بعد از انجام ازون تراپی بدن دوباره به هیدراته شدن نیاز خواهد داشت، بنابراین توصیه می‌شود برای بهبود سریع‌تر در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید.
6. تقویت بدن: بعد از انجام ازون‌ تراپی سعی کنید با مصرف مواد معدنی و ویتامین‌ها بدن خود را تقویت کنید، همچنین با راهنمایی پزشک مواد غذایی مغذی و انواع میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
7. دوش گرفتن: بعد از انجام دادن اوزون‌ تراپی گرفتن دوش آب گرم یا ولرم برای تمیز کردن مواد چسبیده به پوست مناسب می‌باشد.
جمع بندی
اوزون تراپی روش مناسبی برای درمان زانو درد می‌باشد که با توجه به میزان ساییدگی یا سطح آسیب اثرات آن متفاوت خواهد بود، همچنین اثر بخشی اوزون تراپی زانو به مواردی مثل میزان غلظت گاز تزریقی و تعداد جلسات درمان هم بستگی دارد، ازون‌ تراپی یک روش درمانی جدید محسوب می‌شود که مزایای زیاد آن و عدم وجود عوارض برای این روش باعث می‌شود که جزو روش‌های درمانی رایج توصیه شده توسط پزشکان قرار گیرد.

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکارتراپی،ارتوکین،اوزون تراپی

اوزون درمانیمقالات

ارتروزاوزون تراپیاوزون درمانیدیسک کمر

4 نظر

  • سلام اقای دکتر مامانم برای زانو درد که ارتروز شدید دارن پیش شما چند بار اوزون زدن خدا خیرتون بده که مامان من چقد بهتر شدن در حدی که میره پیداروی من واقعا از شما ممنونم

    • سلام شما بعد از تزریق اول تفاوتو احساس میکنید ولی اینکه چند جلسه احتیاج داره باید معاینه بشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *