عوارض و مضرات شکستن قولنج انگشتان دست

شکستن قولنج انگشتان دست یکی از مشکلات شایع در دست است که ممکن است به دلیل تصادف، ضربه، فشار، یا استفاده بیش از حد از انگشتان دست رخ دهد. این مشکل معمولا باعث درد شدید، تورم، احساس گرفتگی، کبودی و کاهش حرکت در انگشت مصدوم می ‌شود. در اینجا به مبحث عوارض و مضرات شکستن قولنج انگشتان دست می پردازیم.

 

عوارض و مضرات شکستن قولنج انگشتان دست

آیا شکستن قولنج انگشتان دست باعث شکستن استخوان می شود؟

در صورت شکستن قولنج انگشت دست، باید به سرعت به پزشک مراجعه کنید تا بررسی و درمان صحیح انجام شود. پزشک ممکن است با استفاده از تصویربرداری، مانند اشعه ایکس یا سونوگرافی، بررسی کند که آیا استخوان انگشت شکسته است یا خیر. در صورت شکستگی، ممکن است نیاز به قرار دادن ضماد یا استفاده از مهره مصنوعی برای تثبیت استخوان باشد.

در ضمن، برای جلوگیری از شکستن قولنج انگشتان دست، می ‌توانید از وسایل محافظتی مانند دستکش‌ های مخصوص ورزش‌ هایی که احتمال شکستن انگشتان را کاهش می ‌دهند، استفاده کنید. همچنین، از استفاده از انگشتان دست بیش از حد در فعالیت ‌هایی مانند برخورد با توپ یا اشیا سنگین خودداری کنید.

عوارض شکستن قولنج انگشتان دست

شکستن قولنج انگشتان دست، عوارض و مضرات جدی در بر دارد که ممکن است برای فرد مصدوم، همراه با درد و ناراحتی شدید باشد. برخی از عوارض و مضرات شکستن قولنج انگشتان دست عبارتند از:

درد شدید

شکستن قولنج انگشت دست باعث درد شدیدی در منطقه مصدوم شده و احتمالا در انگشت ‌های دیگر نیز می ‌شود.

تورم

شکستن قولنج انگشت دست باعث تورم شدیدی در منطقه مصدوم شده می ‌شود که ممکن است باعث محدودیت حرکت و ایجاد ناراحتی بیشتر شود.

کاهش حرکت

شکستن قولنج انگشت دست ممکن است باعث کاهش حرکت در انگشت مصدوم شده و انگشت‌ های اطراف آن شود. این مشکل ممکن است برای مدتی پس از شفای مصدومیت باقی بماند.

عفونت

در صورتی که شکستگی باعث بریدگی پوست و بافت ‌های نرم در منطقه مصدوم شده شود، ممکن است عفونت رخ دهد.

عدم ترمیم صحیح

در صورتی که شکستگی به درستی ترمیم نشود، ممکن است باعث ایجاد مشکلات دائمی در انگشت مصدوم شده شود.

افتادگی

شکستن قولنج انگشت دست ممکن است باعث افتادگی انگشت و تغییر شکل آن شود.

به طور کلی، شکستن قولنج انگشتان دست مشکل جدی است که باید به سرعت مورد بررسی و درمان قرار گیرد تا عوارض و مضرات آن کاهش یابد.

 

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکارتراپی،ارتوکین،اوزون تراپی

 

طب فیزیکی و توانبخشیمقالات

اوزون تراپیاوزون درمانیشکستن انگشتان دستطب فیزیکی و توانبخشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *