درمان مشکلات کمر و گردن با طب سوزنی

درمان مشکلات کمر و گردن با طب سوزنی : گردن درد و کمر درد جزو بیماری های بسیار شایعی هستند. این مشکلات، حرکت کردن، دراز کشیدن و نشستن افراد را تحت تأثیر قرار می دهند. یکی از شیوه های درمان کمر درد یا گردن درد طب سوزنی می باشد.

طب سوزنیدرمان مشکلات کمر و گردن با طب سوزنی کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی عملکرد بدن را بهبود می بخشد و با تحریک نواحی آناتومیک خاص (که اغلب به عنوان نقاط طب سوزنی شناخته می‌ شوند)، روند طبیعی خود درمانی بدن را ارتقاء خواهد داد. لازم به ذکر است که رایج ‌ترین شیوه تحریک نقاط طب سوزنی، بکارگیری از سوزن‌ های استریل و ظریف و قرار دادن آن ها داخل پوست می باشد.

چه اختلالات و بیماری هایی معمولاً با استفاده از طب سوزنی درمان می شوند؟

مطالعات و تحقیقات صورت گرفته حاکی از این است که طب سوزنی برای اختلالات، علائم و یا عوارض زیر یک شیوه درمانی بسیار مفید به شمار می آید:

• درد گردن
  • درد پایین کمر
  • روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید
  • سیاتیک
  • التهاب مفاصل شانه

پزشک در ابتدا در رابطه با سوابق بیماری‌ های فرد سؤالاتی می پرسد. آنگاه بر اساس نیازهای فردی بیمار برخی معاینات فیزیکی را نیز انجام می ‌دهد. پزشک با بکارگیری از ابزارهای منحصر به فردی که دارد، برنامه درمانی مناسبی را به بیمار پیشنهاد می دهد تا مشکل خاص وی برطرف شود.

برای شروع این روش درمانی، شما با حفظ آرامش خود روی تخت دراز می ‌کشید. سپس پزشک سوزن ‌های خاصی را به بدنتان وارد کرده تا نقاط دقیق طب سوزنی واقع در نواحی گوناگون بدن شما را تحریک نماید. معمولاً افراد در حین قرارگیری سوزن‌ های ظریف، هیچ ناراحتی و دردی را احساس نمی‌ کنند یا اگر هم احساس ‌کنند این ناراحتی و درد بسیار خفیف می باشد.

اغلب سوزن‌ ها بین 5 الی 30 دقیقه در بدن فرد باقی می مانند. کسانی که طب سوزنی را تجربه کرده‌اند اظهار می کنند که در حین و پس از درمان بسیار راحت بوده‌اند.

شایان توجه است که تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان بیماری، در هر فردی متفاوت است. بعضی افراد در اولین جلسه، بهبود پیدا می کنند. امکان دارد برای بیماری های مزمن و پیچیده، در هفته یک تا دو جلسه درمان نیاز باشد که این روند تا چند ماه ادامه خواهد داشت. اغلب اختلالات و بیماری‌ های حاد، تعداد جلسات درمانی کمتری نیاز دارند.

هزینه طب سوزنی

طب سوزنی در قیاس با جراحی و سایر روش های درمانی غیر جراحی، روشی نسبتاً ارزان است. با این وجود هزینه دقیق آن به فاکتورهایی نظیر ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات درمانی و … بستگی خواهد داشت.

طب سوزنیمقالات

طب سوزنیطب سوزنی برای درمان مشکلات کمر و گردنکاربردهای طب سوزنیمزایای طب سوزنیهزینه طب سوزنی