درمان درد لگن

در این مقاله در خصوص تشخیص و درمان درد لگن توضیحاتی ارائه می شود.

درمان درد لگن کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیتشخیص درد لگن

پزشکان به منظور تشخیص درد لگن در خصوص مراقبت ‌های‌ بهداشتی و درمانی با بیماران، خانواده ها و یا پرستارانشان گفت و گو می کنند و همچنین برای بازبینی زمینه‌ های بیماری از تاریخچه‌ بیماری آنان یادداشت برداری می‌ کنند.

در برخی موارد نظیر سقوط بیمار و عدم تحمل وزن وی به وسیله لگن صدمه دیده‌، تشخیص کاملاً واضح می باشد و شکستگی لگن در تصویر فراهم شده از طریق اشعه‌ ایکس نیز قابل تشخیص است.

روش های درمان

از جمله روش های درمان درد لگن و باسن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

درمان دارویی

داروهای مسکنی که نیاز به تجویز پزشک ندارند، نظیر استامینافن و داروهای غیراستروئیدی ضد التهاب همچون ایبوپروفن معمولاً برای تسکین درد لگن کفایت می کنند.

سایر داروهای غیراستروئیدی ضد التهابی که می بایست طبق دستور پزشک مصرف شوند، نظیر سلبرکس، دیکلوفناک و ناپروکسن نیز به منظور التیام درد لگن مؤثر و مفید هستند.

تزریق مفصلی

برای کمک به رفع درد طبق تشخیص پزشکان میتوان از شیوه تزریق مفصلی استفاده نمود. تزریق مفصلی به خصوص در بیمارانی مؤثر است که دچار آرتروز متوسط یا شدید لگن هستند. باید گفت آرتروز لگن میتواند موجب ایجاد درد در کشاله ران و ران نیز گردد.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی روشی مناسب برای درمان درد لگن می باشد. این شیوه درمانی بر حفظ توان و حفظ دامنه حرکت لگن به وسیله انجام حرکات کششی و تقویتی متمرکز است.

حرکات ورزشی برای رفع درد لگن

انجام حرکات ورزشی یکی از مناسب ترین روش ها برای تسکین درد لگن می باشد.

درمان دستی

لازم به ذکر است که اثرات مثبت درمان دستی بر تسکین درد لگن بیماران به اثبات رسیده است.

ماساژ درمانی

از جمله فواید و مزایای ماساژ درمانی می توان به مواردی نظیر آزاد سازی ماهیچه‌ ها برای بهبود دامنه حرکتی، افزایش سطح اندروفین (که موجب کاهش درد مزمن لگن می شود) و بهبود جریان خون اشاره نمود.

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

مشکلات مفصل لگنمقالات

تشخیص درد لگنحرکات ورزشی برای رفع درد لگندرد لگندلایل ایجاد درد لگنفیزیوتراپی درد لگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *