درمان آرتروز گردن

از جمله روش های درمان آرتروز گردن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

استراحت: توصیه می شود زمانی که علائم آرتروز گردن عود می‌ کنند، استراحت کنید. برخی اوقات محدود کردن حرکات گردن برای مدت زمان کوتاهی، مثلاً یک بعدازظهر یا یک روز، برای رفع التهاب و تسکین درد کفایت می کند.

درمان آرتروز گردن کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیداروهای ضد التهابی: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نظیر استامینوفن و ایبوپروفن می تواند موجب تسکین درد ناشی از التهاب که همراه با آرتروز گردن است، شود.

گرما یا سرما درمانی: برخی افراد به منظور کاهش التهاب از یک بسته یخ استفاده می کنند، مخصوصاً بعد از انجام فعالیتی که منجر به درد آرتروز گردن میشود. برخی دیگر گرما (دوش آب گرم و حمام گرم) را ترجیح می دهند.

تزریق استروئید اپیدورال گردن: تزریق استروئید اپیدورال گردنی به منظور تسکین درد ناشی از التهاب در اطراف اعصاب گردن ناشی از تنگی کانال نخاعی یا آتروز گردن صورت می گیرد.

بریس ‌ها: امکان دارد پزشک توصیه کند بیمار برای مدتی از بریس استفاده نماید. بریس یک گزینه موقت برای درمان اسپوندیلوز می باشد، که غالباً برای اسپوندیلوز در گردن (ستون فقرات گردنی) مورد استفاده قرار می گیرد.

اوزون درمانی: اوزون درمانی یک نوع درمان جایگزین دارویی می باشد که در بدن میزان اکسیژن را به وسیله وارد‌سازی اوزون بیشتر می کند. باید گفت شیوه های گوناگونی برای اوزون درمانی وجود دارد.

فیزیوتراپی برای درمان آرتروز گردن : باید گفت امروزه اکثر اختلالات و بیماری ها از طریق فیزیوتراپی درمان می ‌شوند. این روش در تسکین گردن درد ناشی از آرتروز نیز مؤثر می باشد.

ماساژ درمانی: اکثر مشکلات و بیماری ها با ماساژ درمانی قابل درمان هستند. گردن درد ناشی از آرتروز گردن با چند جلسه ماساژ درمانی رفع خواهد شد.

درمان دستی: درمان دستی به منظور رفع علائم مزمن و یا برای مقابله با قسمتهای شدید درد ناشی از آرتروز گردنی، به کار می رود.

شاک‌ویوتراپی برای درمان آرتروز گردن : شاک‌ویوتراپی شامل مجموعه‌ ای از موج ‌های ضربه ‌ای پر انرژی می باشد که در قسمت تحت درمان اعمال می گردد. روش شاک‌ویوتراپی در رفع بیماری هایی نظیر آرتروز گردنی مفید و مؤثر است.

لیزر درمانی: لیزر درمانی با قدرت بالا، التهاب و درد ناشی از آرتروز گردن را کاهش می دهد، به بهبودی سلولهای صدمه دیده کمک می کند و جریان خون را به گردن افزایش می ‌دهد.

ورزش درمانی: انجام حرکات ورزشی ملایم برای مفصل ‌ها، نظیر مفصل‌ های فاست گردن مفید است.

طب سوزنی: طب سوزنی یک درمان جایگزین شناخته شده می باشد که بدون نیاز به دارو، درد بیماران را تسکین می دهد.

مشکلات گردنمقالات

آرتروز گردندلایل بروز آرتروز گردنعلائم آرتروز گردنمتخصص طب فیزیکی و توانبخشیمشکلات گردن