بیماری دکرون

در این مطلب در رابطه با بیماری دکرون و علائم آن توضیحاتی ارائه می شود.

بیماری دکرون کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیدکرون یک بیماری دردناک می باشد که منجر به ایجاد درد در تاندون دست می گردد. بسیاری از افراد امکان دارد دچار دکرون باشند اما از بیماری خود مطلع نباشند.

هر چند تاکنون علت دقیق بیماری دکرون مشخص نشده است، ولیکن از شایع ترین دلایل بروز این عارضه که بعنوان بیماری تاندون ها نیز شناخته می شود، حرکات مکرر مچ دست می باشد که منجر به التهاب تاندون های شست و غلاف آن ها می گردد.

این درد با انجام هر کار یا فعالیتی که به همراه حرکات مکرر مچ دست و دست است، نظیر بازی گلف، تنیس، باغبانی، بلند کردن کودک و … افزایش می یابد.

علائم بیماری دکرون

درد: درد شایع ترین نشانه این عارضه می باشد. درد در شست دست یا مچ دست ایجاد می شود. امکان دارد درد به ساعد نیز منتشر شود. درد با حرکت شست دست و یا حرکت مچ دست افزایش می یابد. این درد در حرکاتی همچون گرفتن اشیاء یا چرخاندن دست یا مشت کردن شدیدتر می شود.

محدودیت حرکت و قفل شدن: در افراد مبتلا به بیماری دکرون حرکات مچ دست و شست دست به علت درد محدود میشود.

صدا دادن: مبتلایان در زمان حرکت دادن شست دست یا مچ دست یک صدای تقه یا خرخر احساس می کنند. ضمن اینکه تورم در مچ دست و در سمتی که شست قرار گرفته است، مشاهده میشود، به طوریکه این تورم در محل غلاف تاندون تحریک شده است.

چنانچه این شرایط در طولانی مدت و بدون درمان باقی بماند، امکان دارد درد به انگشت شست یا ساعد و یا هر دو انتشار یابد. درد با گرفتن، تکان دادن و سایر حرکات مچ دست و انگشت شست شدیدتر می شود.

در صورتی که این بیماری به درستی و به موقع درمان نشود امکان دارد حرکات مچ دست و همچنین شست دست محدود شود و درد به صورت مزمن و مداوم در مچ و دست باقی بماند.

آسیب تاندون هامقالات

آسیب تاندون هاتشخیص بیماری دکروندرمان بیماری دکرونعلائم بیماری دکرونمتخصص طب فیزیکی و توانبخشی