اوزون تراپی کمر

اوزون تراپی کمر : تزریق اکسیژن-اوزون یکی از شیوه های درمانی می باشد که به منظور رفع بعضی از مشکلات کمر از قبیل آرتروز و بیرون ‌زدگی دیسک مورد استفاده قرار می گیرد.

اوزون تراپی کمر کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیاین تکنیک در صورتی به کار می رود که دیگر روشهای درمانی پاسخ گو نبوده ‌اند و لازم است که زمان انجام جراحی به تعویق افتد و یا امکان انجام عمل وجود نداشته باشد. این تکنیک روشی غیر تهاجمی بوده که اجرای آن ساده است و به همین دلیل به صورت سرپایی صورت می گیرد.

اثرات درمانی

از جمله اثرات درمانی اوزون تراپی کمر می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• کاهش التهاب
  • کاهش حجم دیسک
  • افزایش گردش خون
  • واکنش نشان دادن بدن به فشار اکسیداتیو

در میان داده های بالینی بسیاری که ما داریم، چیزی که در خصوص تزریق اوزون می‌ دانیم این است که این شیوه کاملاً ایمن می باشد و در اکثر بیماران اثرگذار بوده و با نتایج مطلوبی همراه است.

چه افرادی کاندید مناسبی برای اوزون تراپی هستند؟

گرچه اکسیژن درمانی می تواند برای اکثر بیماران نتیجه ‌بخش و مفید باشد ولیکن همه افراد نیز کاندید مناسبی برای بکارگیری از این تکنیک نیستند. متخصصان بعد از ارزیابی وضعیت بیمار و علائمی که دارند، تعیین می نمایند که شما کاندید مناسبی برای این شیوه هستید یا خیر. اگر پزشک تشخیص دهد که ممکن است انجام اوزون ‌درمانی برای فردی مناسب نباشد، به جای آن شیوه درمانی جایگزینی که مناسب وی باشد را پیشنهاد خواهد داد.

اوزون تراپی کمر یک روش درمان بدون جراحی می باشد. در حین انجام اوزون‌ درمانی یک سوزن کوچک به طرف ناحیه درد هدایت شده آنگاه مقادیر معینی از اوزون یا اکسیژن با غلظت بالا در این قسمت تزریق می‌ شود. در این شیوه هیچ برشی ایجاد نمیشود ضمناً نیازی به بستری شدن فرد نیز نمیباشد.

روش تزریق اوزون دارای مزایای بسیاری است. تاکنون تحقیقات بسیاری روی اثربخشی و ایمن بودن این شیوه درمانی صورت گرفته است.

در این شیوه ابتدا یک جلسه اوزون‌ درمانی صورت می گیرد. چنانچه علائم بیمار تقریباً به به طور کامل بهبود یافت، اوزون تراپی دیگر تکرار نمیشود. ولی در صورتیکه میزان بهبودی بیمار کامل نباشد (حدوداً 60 درصد) در این صورت، اوزون باید مجدداً تزریق شود.

اوزون درمانیمقالات

اثرات درمانی اوزون تراپیاوزون درمانیدرمان بیرون ‌زدگی دیسک با اوزون تراپیمزایای تزریق اوزونوزون تراپی روشی برای درمان دیسک کمر