طب فیزیکی دیسک کمر

طب فیزیکی دیسک کمر راه حلی بسیار راحت تر نسبت به جراحی باز برای درمان دردهای دیسک و همچنین آرامش آنهاست. ستون فقرات دارای مهره ها و دیسک های مختلفی ست که در ناحیه کمر به دلیل کارکرد بیشتر، دریافت فشار مضاعف در طول شبانه روز و عوامل مختلف ممکن است دچار آسیب شوند.

 

طب فیزیکی دیسک کمر
آسیب های دیسکر کمر مختلف است، گاهی به دلیل بد نشستن دیسک ها دچار بیرون زدگی می شوند، گاهی بر اثر فشار بیش از اندازه به مهره ها به دلیل برداشتن وزنه ای سنگین دیسک ها دچار پارگی و بیرون زدگی ماده ژلاتینی داخل دیسک می شوند و… . در تمامی این موارد می توان به جای جراحی از روش های بسیار مناسب طب فیزیکی در جهت درمان دیسک کمر استفاده کرد.

چگونگی انجام طـب فیزیکی دیسک کمر

طب فیزیکی شیوه های بسیار متنوعی برای درمان بسیاری از دردهای استخوانی و مفصلی دارد که با توجه به شرایط بیمار و همچنین تشخیص پزشک، از یک یا چند مورد آن استفاده می شود.
چنانچه فردی دچار عوارض و دردهای ناحیه کمر به دلیل دیسک گردید پس از مراجعه به متخصص و تایید عارضه، پزشک روش های متنوع طب فیزیکی را برای درمان پیشنهاد و آغاز می کند. این روش ها عبارتند از:
– درمان های دارویی
– ماساژ درمانی
– آب درمانی
– استفاده از جریان الکتریکی
این 4 مورد تقریباً مهم ترین مواردی هستند که در طـب فیزیکی دیسک کمر استفاده شده و بیشترین نتایج مثبت را نیز به همراه دارند.

مزایای طب فیزیکی دیسک کمر

یکی از مهم ترین دلایلی که هم پزشکان و هم بیماران تمایل به استفاده از این نوع درمان برای رهایی از دردهای بسیار سخت دیسک در ناحیه کمر دارند عبارتند از:
– عدم نیاز به جراحی باز و ایجاد برش های سنگین
– نتیجه گیری فوری
– عدم نیاز به دوران نقاهت مانند روزهای پس از جراحی باز
– لذتبخش بودن انجام تمامی شیوه های طب فیزیکی به خصوص ماساژ و آب درمانی
– عدم وجود برش بافت و بخیه های فراوان
– آشنایی با شیوه های ورزشی مختلف برای روزهای پس از بهبودی تا بتوان از آنها برای حفظ کردن سلامتی دیسک ها مجدداً استفاده نمود
– هزینه مناسب نسبت به انجام انواع جراحی باز و سنگین
با در نظر گرفتن این مزیت ها، نه تنها خود بیمار بلکه حتی پزشکان نیز تمایل فراوانی دارند که این بیماری سخت را به کمک طب فیزیکی درمان نمایند.

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکارتراپی،ارتوکین،اوزون تراپی

 

 

طب فیزیکی و توانبخشی

ارتوکیندیسک کمردیسک گردنطب فیزیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *