پرسش و پاسخ های مهم در مورد اوزون و تکارتراپی

در این مقاله به موضوعاتی مهم و شیوه هایی نوین در دنیای پزشکی خواهیم پرداخت، شیوه هایی که با ورود به دنیای پزشکی، بسیاری از شیوه های درمان و جراحی را متحول کرده و دردسرهای قبل و بعد جراحی و دردهای این دوران را از بین بردند. در این مطلب به پرسش و پاسخ های مهم در مورد اوزون و تکارتراپی خواهیم پرداخت.

 

پرسش و پاسخ های مهم در مورد اوزون و تکارتراپی

اوزون درمانی چیست؟

سال هاست پزشکان و محققان برای درمان طیف بسیار وسیعی از بیماری های عضلانی و مفصلی از کورتون استفاده می کنند اما استفاده از اوزون در اوزون درمانی (اوزون تراپی) توانسته جایگزینی بسیار مناسب برای این شیوه قدیمی باشد.

گاز اوزون یا O3 بهترین گزینه برای درمان دردها، عوارض بیماری های مختلف و فروکش کردن بسیاری از تورم ها در ناحیه مفصلی و همچنین عضلات و بافت های مختلف است که به شیوه ای جالب از آن استفاده می شود که در ادامه بحث پرسش و پاسخ های مهم در مورد اوزون و تکارتراپی به آن خواهیم پرداخت.

فرض کنید دچار آرتروز یا آسیب در قسمتی از عضلات خود شُدید. توسط اوزون تراپی ابتدا مقداری گاز اوزون به ناحیه تزریق می شود، پس از تزریق بلافاصله ATP یا ماده تغذیه ای سلول ها بالا رفته و به سرعت شروع به بهبودی خواهد کرد. مزیت این شیوه، عدم نیاز به برش و جراحی باز برای درمان دردهای سختی مانند آرتروز، انواع دیسک و دیگر بیماری هاست.

 

تکارتراپی چیست؟

پرسش و پـاسخ های مهم در مورد اوزون و تکارتراپی ما را به بحث مهم دستگاه تکار و شیوه های مختلف استفاده از آن رسانده است. در تکارتراپی با هیچ ماده تزریقی روبرو نیستیم بلکه به کمک دستگاه تکار، امواج رادیو فرکانس (طیف امواج الکترومغناطیسی) به قسمت آسیب دیده یا بیمار ارسال می شود.

این امواج پس از ساطع شدن و رسیدن به نقطه مورد نظر سبب گرم شدن، افزایش خونرسانی و همچنین افزایش بسیار سریع و ادامه دار تغذیه ناحیه آسیب دیده، سرعت در بهبودی و افزایش قدرت آن قسمت خواهد شد.

از زمان ورود دستگاه تکار و تکارتراپی به دنیای پزشکی، برای درمان بیماری های مختلف نیازی به درمان های سخت مثل جراحی و یا حتی فیزیوتراپی های مکرر نیست. از تکارتراپی برای درمان بیماری هایی مثل فتق دیسک کمر، آرتروز مفاصل، آسیب های غضروفی، کمر درد، گردن درد، آسیب های ورزشی و… استفاده می شود.

در مقاله پرسش و پـاسخ های مهم در مورد اوزون و تکارتراپی سعی کردیم تا حد ممکن به این دو موضوع بپردازیم. امیدواریم مفید واقع شده باشد.

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

تکارتراپی،ارتوکین،اوزون تراپی

 

اوزون درمانیمقالات

اوزون تراپیاوزون درمانیتکارتراپیفواید تکارتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *