درمان درد پشت زانو

از جمله روشهای درمان درد پشت زانو می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

دارو درمانی

به منظور تسکین درد از داروهای مسکن نظیر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی استفاده کنید. البته توصیه می شود وقتیکه از دلیل دقیق بیماری خود اطلاع ندارید نزد پزشک مراجعه نمایید و بدون مشورت پزشک از مصرف داروهای ضدالتهابی یا داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید.

درمان درد پشت زانو کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیتزریق

در صورتی که مصرف داروهای خوراکی موجب التیام درد نشوند یکی از شیوه های تزریقی ذیل مفید و مؤثر خواهد بود:

ماساژ درمانی

از ماساژ درمانی میتوان به منظور درمان کیست بیکر که یکی از دلایل شایع درد پشت زانو می باشد، استفاده نمود. باید گفت در این روش با تمرکز بر مشکلات زمینه ‌ای احتمالی زانو، ورم و درد زانو رفع خواهد شد.

لیزر درمانی

بدین جهت که این شیوه در درمان بسیاری از آسیب ها و بیماری نظیر آرتروز، کمر درد، اختلالات مفصلی، گردن درد و غیره اثرگذار است می ‌تواند برای درمان درد پشت زانو و زانو درد نیز مفید باشد.

استفاده از کفش‌ ها و کفی‌ های طبی

اغلب انتخاب نادرست کفش منجر به افزایش فشار بر مفصل زانو و ایجاد تغییرات دیژنراتیو در بافت‌ های همبند و بافت ‌های مفصلی در اندام تحتانی بدن می گردد. توصیه می شود به منظور کاهش فشار و کشیدگی بافت ها از کفش با سایز مناسب و نوع صحیح و همچنین از کفی‌ های طبی استفاده نمایید.

زانوبند طبی

از جمله روش های درمان درد پشت زانو ، استفاده از زانوبند طبی است. با این که کاهش حرکت و استراحت کامل، باعث بهبود سریع تر زانوی صدمه دیده شما می شود ولیکن توصیه می شود جهت ثبات مفصل زانو بدون تأثیر بر فعالیتهای روزانه از زانوبند طبی استفاده نمایید. لازم به ذکر است که زانوبند طبی به ثبات رباط‌ ها و بافت ‌های همبند کمک شایانی می کند، لذا علائم ناشی از کشیدگی و فشار کاهش پیدا می کند.

ورزش درمانی

انجام حرکات ورزشی ملایم با ریتم کند موجب بهبود جریان خون در مفصل زانو و همچنین تسریع روند بهبودی می گردد. ضمن اینکه ورزش کردن وضعیت ماهیچه‌ های اطراف زانو و بافت‌ های همبند را نیز بهبود خواهد بخشید.

مشکلات زانومقالات

آرتروز زانواوزون درمانیدرد پشت مفصل زانودلایل ایجاد درد در پشت مفصل زانوزانو دردکمر دردمتخصص طب فیزیکی و توانبخشی