درمان آرتروز شانه

در این مقاله علائم و روش های درمان آرتروز شانه ذکر می شود.

درمان آرتروز شانه کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیعلائم آرتروز شانه

بعضی از نشانه ها و علائم شایع ابتلا به آرتروز شانه عبارتند از:

ناتوانی حرکتی یا خشکی: یکی از نشانه ها و علائم مهم بروز آرتروز، کاهش دامنه حرکتی می باشد که موجب می گردد بیمار حتی در انجام حرکات غیرفعال و پسیو به کمک دیگران نیاز داشته باشد.

درد مفصلی و حساسیت به لمس: حساسیت به لمس و درد ناشی از بیماری آرتروز شانه اغلب در پشت شانه احساس می شود (معمولاً در دامنه حرکتی متوسط). امکان دارد اشخاص مبتلا به آرتروز متوسط تا شدید، شانه درد مبهمی را در شب احساس کنند که این امر موجب مختل شدن خواب آنان می شود. ممکن است درد با تغییر آب و هوا شدیدتر شود.

ضعف و آرتروفی عضلانی: اکثر افرادیکه دچار شانه درد هستند از انجام فعالیتهای دردناک نظیر بلند کردن اشیا پرهیز می نمایند که این امر موجب آرتروفی و ضعف عضلانی می ‌شود.

عفونی شدن: عفونی شدن یکی دیگر از علائم ابتلا به آرتروز شانه است که اغلب با صدای تق ‌تق شانه همراه است.

تورم: در صورتی که آرتروز باعث سایش استخوان‌ ها و بافت اطراف شود امکان دارد موجب تورم، تحریک و سوزش شود.

تشخیص

با انجام فقط یک آزمایش نمیتوان بروز این بیماری را تشخیص داد لذا پزشکان از یک رویکرد جامع استفاده می نمایند که در آن تصویربرداری تشخیصی جهت تأیید تشخیص بالینی به کار می رود.

لازم به ذکر است که اکثر افراد بالای 50 سال علائمی از بروز آرتروز در مفاصل بزرگ خود دارند که در تصاویر گرفته شده با اشعه ایکس شناسایی می شود؛ اما بسیاری از افراد نیز نشانه ای از این عارضه ندارند؛ لذا عکسبرداری توسط اشعه ایکس یا ام آر ای به تنهایی به تشخیص آرتروز نمی ‌انجامد. لذا به منظور تشخیص دقیق از برخی ابزار معاینه نیز استفاده می شود.

درمان غیر جراحی آرتروز شانه

از جمله روش های درمان آرتروز شانه میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

آرتروزمقالات

آرتروز شانهتزریق ارتوکین برای درمان آرتروز شانهتزریق اوزونتشخیص آرتروز شانهدرمان غیر جراحی آرتروز شانهطب سوزنیعلائم آرتروز شانهلیزر پرتوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *