تشخیص بیماری دکرون

در این مقاله به بحث پیرامون تشخیص بیماری دکرون می پردازیم. تاندنیت دکرون یا همان بیماری دکرون، بیماری تاندون ها و غلاف تاندونهای اطراف مچ دست می باشد. در این عارضه حرکت تاندون درون غلاف آن به دلیل التهاب ایجاد شده دردناک می شود.

تشخیص بیماری دکرون کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادیباید گفت در بیماری دکرون تاندون هایی که از مچ دست عبور می کنند و به شست میرسند و وظیفه حرکت دادن شست را برعهده دارند، دچار مشکل میشوند.

تشخیص بیماری دکرون: یکی از شیوه های تشخیص این عارضه، تست فینکل اشتاین می باشد. باید گفت در این تست انگشت شست به وسیله سایر انگشت های همان دست گرفته میشود، آنگاه مچ دست به سمت انگشت کوچک خم میشود، این عمل باعث ایجاد درد در مچ دست می شود.

شیوه دیگر معاینه این است که پزشک از فرد درخواست می کند شست خود را ابداکت کرده یا به عبارت دیگر شست خود را از بقیه انگشتان دور کند. آنگاه پزشک با دست خود از ابداکت شدن انگشت شست بیمار جلوگیری می کند. تلاش بیمار در ابداکت کردن شست بر علیه مقاومت دست پزشک منجر به ایجاد درد در قسمت بالای مچ دست می گردد.

در کل جهت تشخیص بیماری دکرون به آزمایش های تصویربرداری نظیر اشعه ایکس نیازی نخواهد بود.

عوامل خطر

جنسیت: این بیماری در خانم ها شایع تر می باشد.

سن: احتمال ابتلا به بیماری دکرون در صورتی که شما بین 30 و 50 ساله هستید، افزایش پیدا می کند.

مراقبت از کودک: بلند کردن کودک به صورت پی در پی شامل بکارگیری از انگشت شست شما به عنوان اهرم می باشد که می تواند منجر به بروز این بیماری شود.

بارداری: این عارضه امکان دارد در طول بارداری مشاهده شود .

حرکات تکراری دست: مشاغل یا انجام فعالیت هایی که شامل حرکات تکراری مچ دست و دست است، احتمال ابتلا به بیماری دکرون را افزایش می دهد.

 

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر احمد محمود آبادی

آسیب تاندون هامقالات

آسیب تاندون هابیماری دکروندرمان بیماری دکرونعلائم بیماری دکرونمتخصص طب فیزیکی و توانبخشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *